כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

אושרה הקמתו מחדש של משרד הדתות

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות ההחלטה. ח"כ אורלב: "את ש"ס מעניין לספק תעסוקה למקורבים". ח"כ רן כהן: "שוחד פוליטי למפלגות החרדיות בניסיון נואש לרפד את הנפילה הציבורית הקרבה והולכת עם פרסום דו"ח וינוגרד"

שוחד? שר הדתות יצחק כהן
שוחד? שר הדתות יצחק כהן

תגובות סוערות מהשמאל ומהימין הפוליטי בעקבות החלטת הממשלה היום (א) להקים מחדש את משרד הדתות. בראש המשרד יעמוד השר יצחק כהן מש"ס. בהצבעה שנערכה במהלך ישיבת הממשלה התקבלה ההצעה ברוב של 15 תומכים מול שישה מתנגדים.

לפני קצת יותר מארבע שנים, ב-8 באוקטובר 2003, הוחלט על ביטול משרד הדתות בעקבות הבטחת ראש הממשלה דאז, אריאל שרון לסיעת שינוי. עם קבלת ההחלטה היום ירד לטימיון אחד ההישגים הגדולים ששינוי היתה גאה בהם.

ולתגובות במערכת הפוליטית, כפי שפורסמו באתר 'וואלה':

ח"כ זבולון אורלב אמר על ההחלטה: "ש"ס תהפוך את המועצות הדתיות לרשות לעסקים קטנים. מה שמעניין את ש"ס הם לא שירותי הדת, אלא שירותי התעסוקה למקורבים. הג'ובים והשלמונים שאולמרט מעניק לש"ס תמורת הישרדות ממשלתו, הם שוחד פוליטי מובהק".

ח"כ אופיר פינס מהעבודה אמר: "חולשתו הפוליטית של אולמרט גורמת לו להסיג את ישראל שנים לאחור - אין מדינה דמוקרטית אחת בעולם בה יש משרד דתות. אולמרט מכין את הקרקע לפרסומו של דו"ח וינוגרד הסופי. מדובר בעסקה שקופה: דתות תמורת וינוגרד. זוהי פוליטיקה צינית על חשבון רצון העם".

ח"כ רן כהן ממרצ אמר: "תחייתו של משרד הדתות הוא שוחד פוליטי של אולמרט למפלגות החרדיות בניסיון נואש לרפד את הנפילה הציבורית הקרבה והולכת עם פרסום דו"ח וינוגרד. הציבור אינו מטומטם ולא יסכים לחזרתה של הסחטנות החרדית".

במשרד ראש הממשלה דוחים את הטענות כי ההחלטה קשורה לפרסום דו"ח וינוגרד בסוף החודש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד