י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

אישתו של פולארד מתנגדת ליח"צנות של אלי ישי: יונתן לא מסכים

אלי ישי יוזם עסקה: שחרור יונתן פולארד מהכלא האמריקני תמורת הסכמת ש"ס להגמיש עמדותיה לגבי שחרור אסירים עם דם על הידיים. פעיל לשחררו פולארד: מהלך יחצנ"י גרידא. אשת האסיר: יונתן לא מוכן שישחררו רוצחים

אישתו של פולארד מתנגדת ליח"צנות של אלי ישי: יונתן לא מסכים

שר התמ"ת ויו"ר ש"ס, אלי ישי, פתח בקמפיין לשחרור יונתן פולארד מהכלא האמריקני. הקמפיין כולל שני מהלכים: מכתב מהגר"ע יוסף לנשיא ארצות-הברית, ג'ורג' בוש, אודות יונתן פולארד. במכתב יפורט עניין חשיבות פדיון שבויים ביהדות, וכן בקשה מפורשת כי לאור הוויתורים שישראל מבצעת בהנחיית ובניצוח הנשיא בוש, יש מקום גם לוויתור ולמחווה אמריקנית בנושא הרגיש וכאוב בישראל. את המכתב יעביר אלי ישי אישית לנשיא בוש, בעת ביקורו בישראל מחר.

המהלך השני הינו הסכמה של תנועת ש"ס לשחרור מחבלים עם דם על הידיים, תמורת שחרורו של פולארד מהכלא.

גורם בכיר בימין, העוסק רבות בפרשת פולארד, אומר ל'בחדרי חרדים' כי המהלך של ש"ס הוא פופוליסטי וצדקני, וכי בסך הכל מדובר במראית עין ובמהלך יחצנ"י גרידא, ש"בא לכסות על העוול שבהשארותם בממשלה מושחתת המוכרת את מדינת ישראל תמורת נזיד עדשים".

התנגדות מפתיעה למהלך של ישי באה מצד אשתו של פולארד, אסתר. לדבריה, בעלה יונתן לא מסכים בשום פנים ואופן שישוחרר ולו מרצח יהודים אחד מן הכלא תמורת שיחרורו.

יונתן פולארד, נכלא בארה"ב בשנת 1985, ומאז ידע רצף של התעלמויות והפקרה מצד מדינת ישראל. לכידתו התרחשה כאשר לא הותר לו להימלט אל תוך השגרירות הישראלית בארצות-הברית. במהלך השנים מדינת ישראל וראשיה העדיפו להתעלם ממנו ולהשאירו בכלא.

היחיד שעשה מאמץ אמיתי בנושא, היה בנימין נתניהו, ראש הממשלה דאז, שסיכם עם נשיא ארצות-הברית ביל קלינטון, על חנינה לפולארד במסגרת הסכם וואי (1997), אלא שהאחרון חזר בו מהתחייבותו בדקה ה-90, עקב איומי התפטרות של ראשי קהיליית המודיעין האמריקנית.

אתמול פורסם כי אלי ישי מבקש להפגיש בין הגר"ע יוסף ובין הנשיא בוש. נכון לרגע זה, עדיין לא אושרה הבקשה. שיחות עם גורמים בש"ס מבהירות כי ישי אינו מתכוון לוותר , וכי בכוונתו "לירות בכל התותחים", כלשון אחד הגורמים, עד אשר יאשרו לו את הפגישה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד