י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הדודה התמוטטה בחופה, הצלם רץ להציל

הצלם דוד לף, מתנדב ב'איחוד הצלה', צילם אמש (ב) בחתונת בני זוג חרדים באולמי תמיר בירושלים. לפתע, במהלך החופה, התמוטטה דודה של הכלה ואיבדה את הכרתה. "זרקתי את המצלמה והתחלתי בפעולות החייאה". למרבה הצער, הדודה נפטרה בדרכה לבית החולים

הצלם היה עסוק, לכן אין תמונה מהאירוע. מזל שיש ארכיון
הצלם היה עסוק, לכן אין תמונה מהאירוע. מזל שיש ארכיון

כל זוג שמתחתן, מזמין צלם מקצועי שיצלם את רגעי השמחה בחתונה. אך בני הזוג שהתחתנו אמש בירושלים לא ידעו כי הצלם ששכרו כדי לצלם את אירוע החתונה המרגש, הוא גם חובש שיפעל במהלך החתונה להציל את דודתה של הכלה שהתמוטטה בחופה.

הצלם, דוד לף, כונן במד"א ירושלים ומתנדב ב"איחוד הצלה", היה הצלם בחתונת בני זוג חרדים שהתקיימה אתמול באולמי תמיר בירושלים. לפתע הפכה השמחה לדרמה של ממש, כאשר במהלך החופה התמוטטה דודתה של הכלה ואיבדה את הכרתה. מצבה היה קשה מאוד והיא איבדה דופק ונשימה.

"במצב כזה לא חושבים פעמיים, וכמו שכל הנוכחים במקום, כולל בני משפחת החתן והכלה ניסו לטפל בה, גם אני למרות שעסקתי בצילום החופה, זרקתי את המצלמה לידי העוזר שלי שהחליף אותי, ומיד התחלתי לבצע באישה עיסוי לב כאשר מצבה היה ממש קשה", מספר דוד.

מהירות התגובה של החובש שהיה במקום אמנם סייעה ומצבה של האישה הוטב והיא שבה לנשום בכוחות עצמה.

כאשר הגיע למקום צוות נט"ן של מד"א חזר דוד לעמדת הצלם והמשיך במרץ לצלם את החופה, שאף היא נעצרה למספר דקות.

אולם למרות שהיא שבה לנשום בכוחות עצמה, למרבה הצער קיבלה החולה התקף נוסף כאשר הייתה כבר באמבולנס, ולאחר מאמצי החייאה ארוכים נאלצו לקבוע את מותה בבית החולים.

דובר "איחוד הצלה" ירח טוקר מציין, כי אירוע דומה אירע לפני כחודשיים, כאשר אורח התמוטט באולם בירושלים. דוד לף, שצילם באולם סמוך, ביצע אז בחולה החייאה יחד עם זמר חתונות ששר בחתונה ואף הוא מתנדב במד"א ובארגון "איחוד הצלה". "אין ספק שהעובדה שהכוננים ממשיכים להתנדב בכל שעות היממה והם חלק בלתי נפרד מחיי הקהילה, מזרזת את הטיפול מציל החיים בכל מקום בו מתרחש אירוע חירום, אם זה בקניון, ברחוב או גם באולם השמחות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד