כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

ג'ורג' בוש בירושלים: העיר סגורה ומסוגרת

בקבלת הפנים בנתב"ג, הפגין בוש בקיאות בפוליטיקה הפנימית בישראל כשאמר לישי: "אני יודע שאני צריך לשכנע אותך לא לפרוש מהממשלה, מחר נשב ונשוחח ארוכות"

אלי וג'ורג' בנמל התעופה בן גוריון, עם הגעתו של בוש
אלי וג'ורג' בנמל התעופה בן גוריון, עם הגעתו של בוש

ביקור נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש בישראל לא מהווה רק סכנה לשטחי ארץ ישראל, אלא גם יומיים של סבל ומצור לתושבי העיר ירושלים.

חלקים גדולים של העיר סגורים לתנועה, חלקם מוגדרים כ'שטחים סטריליים' ואין בהם כניסה אף להולכי רגל, רחובות אחרים פתוחים לתנועה אך החניה אסורה בהם באופן גורף, שילוב שעלול ליצור עומסי תנועה, לחץ, ופקקים בכל חלקי העיר.

עיריית ירושלים פתחה חדר מצב מיוחד, המקבל עידכונים שוטפים מהשטח על מצב התנועה ברחובות העיר, חדר המצב מקבל נתונים ישירים ממעל מאה מצלמות המוצבים בצמתים ובכבישים ראשיים. בעירייה יודעים לספר כי עד כה נראה שהתושבים המעדיפים להישאר בבית מאשר להיתקע בכבישים, והעיר נכון לעכשיו ריקה כמעט לחלוטין, התנועה דלילה, ולא דווח על שום עומס חריג.

במסגרת מבצע האבטחה הגדול של ביקור הנשיא בוש בישראל, נפרשו ברחובות כוחות רבים של משטרה ושירותי הביטחון, שמפקחים על צירי התנועה והביטחון, ואף עוצרים אזרחים תמימים לתִשאול ברחוב.

בירושלים עצמה מפטרלים כ-4000 שוטרים ממשטרת ישראל, ועוד כ-500 אנשי אבטחה אמריקנים. למבצע האבטחה כולו, בכל רחבי הארץ, הוקצו כ-8000 שוטרים ואנשי כוחות הביטחון.

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש נחת בישראל הבוקר (ד') בשעה 11:50, ולאחר טקס קצר בנמל התעופה, בו נשאו נאומים, הנשיא פרס, אולמרט, והאורח – בוש, יצא נשיא ארה"ב לירושלים.

עוד בנמל התעופה עמדו שרי ממשלת ישראל בשורה על מנת לקבל את פניו של האורח וללחוץ את ידו. כשהגיע תורו של אלי ישי, גילה הנשיא בקיאות לא קטנה בפוליטיקה הפנימית בישראל באומרו לישי: "אני יודע שאני צריך לשכנע אותך לא לפרוש מהממשלה, מחר נשב ונשוחח ארוכות".

דברים אלו נאמרו בשל 'קולות' הפרישה שעושה ש"ס על רקע פינוי המאחזים הלא חוקיים ביהודה ושומרון, והדיבורים על חלוקת ירושלים.

על פי דיווחי כלי התקשורת הרשמיים נסע ג'ורג' בוש לירושלים, ב'שיירה' בת 7 מסוקים, ישראלים ואמריקנים, אך יודעי דבר עמם שוחחנו טוענים שמסע המסוקים היה מצג שווא בלבד, וכי נשיא ארה"ב נסע מנתב"ג לירושלים בכביש ירושלים-תל אביב.

בתוך כך, ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי, נפגש עם בוש. ראש העיר הבטיח לבוש כי בישראל נשמר חופש הפולחן לכל הדתות ואמר, כי ימשיך לדאוג לכך גם בעתיד, "בשל החשיבות הרבה שיש לשמירת ירושלים מאוחדת".

לופוליאנסקי ציין, כי "כל ויכוח על ירושלים איננו על שכונת קצה כזו או אחרת, אלא על ליבת של ירושלים הנמצא במרחק מטרים ספורים ממלון המלך דוד, ולכן החשש הגדול מפגיעה בביטחון ילדינו".

קישורים:
עידכונים ותמונות מביקור בוש בפורם 'בחדרי חרדים'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד