י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

'התנועה להגינות שלטונית': במשרד הדתות יהיו מנכ"ל, חשב ויועמ"ש מיותרים

'התנועה להגינות שלטונית' נגד משרד הדתות המחודש: העסקת מנכ"ל, חשב ויועץ משפטי במשרד הדתות המחודש חורגת מן הסבירות, שכן הם יהיו ממונים על אותם תחומי אחריות של עמיתיהם מהרשות הארצית לשירותי דת

השר יצחק כהן. צילום: ערוץ הכנסת
השר יצחק כהן. צילום: ערוץ הכנסת

'התנועה להגינות שלטונית' פנתה היום (א) ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בדרישה שיבחן האם ההחלטה להקמה מחודשת של משרד הדתות חורגת ממתחם הסבירות.

לטענת עו"ד מרדכי איזנברג, יו"ר התנועה להגינות שלטונית, סעיף אחד בהחלטת הממשלה להקים מחדש את המשרד לא יובא לאישור הכנסת. מדובר בסעיף הקובע כי "למשרד לשירותי דת יהיו מנכ"ל, יועץ משפטי וחשב. שירותי המינהל יינתנו למשרד זה על-ידי משרד ראש הממשלה".

"עיון בהחלטת הממשלה מעלה כי תחומי הפעולה היחידים שהועברו למשרד החדש הינם תחומי הפעולה עליהם ממונה כיום הרשות הארצית לשירותי דת. ענין זה מעורר תהיות לגבי מידת הסבירות שבמינוי מנכ"ל, יועמ"ש וחשב מעל לאלו המכהנים כיום ברשות הארצית לשירותי דת? זאת בהינתן שתחומי הפעולה של המנכ"לים, היועמ"שים והחשבים הינם תחומי פעולה זהים",

לדבריו, החלטה זו של הממשלה אינה נופלת, לכאורה, בגדריה של החלטה מנהלתית סבירה ושקולה וככזו עומדת בסתירה לכללי המשפט המנהלי ולמתחם הסבירות.

"אשר על כן נבקש כי תיעשה רביזיה בהחלטת הממשלה הנ"ל בהיותה כאמור חורגת ממתחם הסבירות, ולמצער כי החלטה זו על השלכותיה התקציביות תובא לאישור או ידיעת הכנסת כולל פירוט העלות התקציבית הנוספת להקמתו של המשרד כנ"ל כמו גם הגדלת מספר היועצים והעוזרים האישיים כתוצאה ממינויו של השר יצחק כהן לשר 'עם תיק'", כותב אייזנברג.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד