י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

באור יהודה עדיין אין אור

500 תלמידי "החינוך העצמאי" באור יהודה עדיין לומדים בקור ובחשיכה. משרד הפנים ליו"ר החינוך העצמאי: מוכנים לתשלום התקציבים רק החל משנת התקציב החדשה. הכנסת תדון בהצעת אי אימון של יהדות התורה בנושא

תלמידי 'החינוך העצמאי' בכיתה חשוכה. אולי אם יזיזו את הווילון ייכנס אור?
תלמידי 'החינוך העצמאי' בכיתה חשוכה. אולי אם יזיזו את הווילון ייכנס אור?

למרות ההבטחות של הגורמים הממשלתיים לפתרון מצוקת החשמל בבתי הספר "מכתב מאליהו" של "החינוך העצמאי" באור יהודה, טרם חודשה אספקת החשמל למבנים. מחר (יום ב') תדון מליאת הכנסת בהצעת אי אימון שהגישה סיעת "יהדות התורה" בגין ההתעללות הממשלתית הממושכת במאות התלמידים והמורים.

בתי הספר לבנים ולבנות "מכתב מאליהו" של "החינוך העצמאי" באור יהודה, שרויים כזכור בעלטה ובקור עז מזה כחודשיים, לאחר שהעירייה החליטה באופן חד-צדדי להפסיק את תשלומי החשמל בנימוקים שונים ומשונים. בניסיון להפסיק את ההתנכלות הממושכת והמכוונת, פועלים כל העת חברי הכנסת של "יהדות התורה", הרב משה גפני והרב יעקב כהן, בניסיון להביא לפתרון הבעיה, אולם ההתנכלות נמשכת.

סבלנותם של צוות ההוראה, הילדים והמורים הולכת ופוקעת, וההתמרמרות גוברת. מנהל בית הספר, הרב שרון אמסלם, מספר כי התלמידים והתלמידות מתקשים בלימודיהם בשל הקור העז השורר בבתי הספר, במיוחד בימים האחרונים בהם פוקד גל של קור את ישראל. פניות דומות הגיעו ליו"ר החינוך העצמאי, הרב אברהם יוסף לייזרזון, מהורים ומורים, הרוטנים על המשך המצב המחפיר, בו נאלצים התלמידים ומוריהם לשבת בכיתות חשוכות וקפואות.

היום (א') נערכה פגישה בלשכת מנכ"ל משרד הפנים, אריה בר, בהשתתפות היועץ המשפטי של המשרד וכן החשב המלווה של עיריית אור יהודה, יהודה צהל. בסיומה הודיע המנכ"ל ליו"ר החינוך העצמאי, הרב אברהם יוסף לייזרזון, כי מאחר והתקנות ל"חוק נהרי" נחתמו לאחרונה ע"י שרת החינוך יולי תמיר, צפוי להישלח בקרוב מכתב לחינוך העצמאי, ולפיו החל מראשית השנה האזרחית תמשיך עיריית אור יהודה לשלם את החשמל והמים, אולם בכל הנוגע לחודשים הקודמים, על החינוך העצמאי להגיש בקשה לעירייה לפי נוהל תמיכות, שהינו הליך ממושך ובירוקרטי. הודעה דומה קיבל הרב לייזרזון משר הפנים, מאיר שטרית, ששוחח עמו בטלפון בשעות אחה"צ.

בעקבות כך, העביר באופן מיידי מנהל ביה"ס, הרב שרון אמסלם, מכתב בקשה לעירייה, לתשלום החוב לחברת החשמל באמצעות נוהל תמיכות, אולם בעירייה הזדרזו להודיעו כי הבקשה כפי שהיא הוגשה לא תטופל כלל וכי יש צורך למלא טפסים רבים שאין ביכולתו של ביה"ס להגישם מסיבות שונות, כל זאת למרות שמדובר בפיקוח נפש בהעדר חשמל וחימום.

בד בבד קיים הרב לייזרזון שיחות ממושכות עם הנגיד הרב ראובן דסלר מקליוולנד, פטרון בתי הספר "מכתב מאליהו" הנושאים את שמו של סבו הגדול הגה"צ רבי אליהו אליעזר דסלר זצ"ל, המשגיח דישיבת פוניבז'. בשיחות אלו עודכן הרב דסלר על ההתרחשויות בבית הספר ועל הסבל והסכנה הקיומית לעתיד בית הספר, אם לא יימצא פתרון מיידי למצוקה. הרב דסלר הביע את חרדתו ואת כאב המשפחה לנוכח ההתנכלות הממושכת, והבטיח להפעיל את השפעתו הדחופה על הגורמים המתאימים, כדי להביא להפסקת סבלם של התלמידים ומוריהם.

מ"החינוך העצמאי" נמסר, כי אם לא יימצא פתרון במהלך היממה הקרובה, תוגש עתירה משפטית ע"י עורכי דין מהשורה הראשונה, כדי לאלץ את עיריית אור יהודה לשלם את חשבונות החשמל, בהתאם לחוק, כפי שעושות כל הרשויות המקומיות, וכפי שנעשה בכל בתי הספר האחרים בעיר.

יודגש, כי מחר (ב') אחר הצהרים תדון מליאת הכנסת בהצעת אי אימון שהגישה סיעת "יהדות התורה" בעניין זה. את הצעת אי האימון יעלה לדיון ח"כ הרב יעקב כהן. בדיון צפויה להשתתף שרת החינוך יולי תמיר, שתיאלץ להסביר מדוע לא ניתן לפתור את מצוקת בית הספר, כאשר מדובר בתשלום של כמה עשרות אלפי שקלים בלבד, המונעים עד עתה מתלמידי בתי הספר ומוריהם לקיים את חוק לימודיהם בתנאים אנושיים כמו כל ילדי ישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד