כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

מזכיר הממשלה: אפטר רבנים שלא יכירו בגיורים

גם לאחר לחץ מצד לשכת ראש הממשלה, רושמי הנישואים מסרבים לרשום כיהודים את מי שהתגיירו בבתי הדין המיוחדים לגיור. רב עיר: "אני ממליץ ליחזקאל פשוט להתייאש. לא יהיו גיורים שלא לפי חוקי התורה שנכיר בהם. לעולם לא"

עובד יחזקאל עם הבוס
עובד יחזקאל עם הבוס

מזכיר הממשלה, עובד יחזקאל, שקיבל אך לפני שבועות ספורים את הסמכות על 'האצת הגיורים' בישראל, מאיים היום (ב) כי רבנים שלא יכירו בגיורים – יפוטרו.

אולמרט ויחזקאל באו, כביכול, לפתור מצוקת גיור קיימת, על פי מסקנות 'ועדת חלפון' הממליצה בפה מלא "למנות לבתי הדין הרבניים עשרות דיינים שיקלו על הליכי הגיור". במילים פשוטות, מדובר בשינוי מדיניות, ולפיה יוכנסו לבתי הדין הרבניים עשרות רבנים מגיירים, אשר אינם מחמירים כדיינים המכהנים היום, ויאפשרו ביתר קלות גיורי בזק של מאות אלפי גויים שעלו לישראל בעשורים האחרונים, ובעיקר עולי ברית המועצות לשעבר.

אולמרט אימץ את מסקנות הוועדה, במטרה להעלות את מספר הגיורים השנתי, העומד כיום על 1300 מתגיירים לשנה במאות אחוזים, זאת על אף התנגדותם הנחרצת של ש"ס, בתי הדין הרבניים, ורוב הגורמים החרדיים.

אך ההתנגדות העזה נותרה בעינה. גם לאחר שלושה שבועות של לחץ אינטנסיבי מצד לשכת ראש הממשלה על הגורמים הרלוונטיים, רושמי הנישואים במועצות הדתיות הגדולות מסרבים לרשום כיהודים את מי שהתגיירו בבתי הדין המיוחדים לגיור. מדובר במועצות דתיות בירושלים, ת"א, רחובות, פתח תקוה, אשדוד והרצליה. לרושמי הנישואים יש גיבוי מהרבנים הראשיים בערים.

עובד יחזקאל מנסה לגבור על העקשנות היהודית בעזרת איומים, אך נכונו לו קשיים לא מעטים בביצוע משימתו. אחד מרבני הערים, החפץ בעילום שמו, ששוחח עם כתב 'בחדרי חרדים', אמר כי הוא מציע ליחזקאל לחפש איומים יותר רלוונטיים מאשר פיטורין.

לשאלתנו, מה הוא עומד לעשות נוכח האיומים, השיב: "יהודים לא בגדו באמונתם ובחוקי התורה מעולם. והדוגמאות לכך רבות מספור. כך שאמליץ ליחזקאל פשוט להתייאש. לא יהיו גיורים שלא לפי חוקי התורה שנכיר בהם. לעולם לא".

קישורים:
דיון בנושא בפורום 'בחדרי חרדים'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד