ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

בית המשפט אישר הסכם בין 'אדנים' ודיירי 'חפציבה'

לראשונה מאז משבר 'חפציבה': נחתם הסדר שהוגש לבית המשפט בין בנק לדיירי חפציבה. מנכ"ל בנק אדנים: "מאז הקריסה של חפציבה ייחסנו לנושא חשיבות עליונה. מחויבות הבנק היא כלפי הרוכשים"

פרוייקט של חפציבה
פרוייקט של חפציבה


היום (ג) אישר בית המשפט המחוזי בירושלים, לראשונה, הסכם בין בנק לבין הממונה המיוחד של חברת "חפציבה". המדובר בהסכם בין "בנק אדנים" לבין המנהל המיוחד של חברת "חפציבה", עו"ד יצחק מולכו, במסגרתו יגיע לסיומו הטוב עניינם של כ-270 רוכשים שרכשו דירות בארבעה פרויקטים של חברת "חפציבה" שלוו ע"י "בנק אדנים": ביתר עילית , בהר חומה, מעלה אדומים ואלעד.

ההסכם נחתם בהשתתפות נציגי שני הצדדים. את בנק אדנים יצגו באי כוחו עו"ד א. צבי רוזנברג ועו"ד אלימלך טיקטנסקי.

הסכם שנחתם היום מבוסס למעשה על ההסדר מאוקטובר האחרון.

ההסדר בפרויקט בית"ר עילית:

ב- 113 דירות שכבר מאוכלסות יטפל "בנק אדנים" באמצעות כונסי הנכסים, א. צבי רוזנברג ועו"ד אלימלך טיקטנסקי , בשיתוף פעולה עם באי כוח הרוכשים עו"ד אלקנה הולצר ועו"ד אמיר כהן, ברישום הדירות על שם הרוכשים במינהל מקרקעי ישראל והחרגת שיעבוד הדירות מול הבנק.
20 דירות נוספות, אשר אוכלסו שלא כדין ונותרה יתרה לתשלום, הוסכם, כי כנגד הסדרת התשלום לבנק יוסדר מעמדם של הרוכשים כמחזיקים חוקיים בדירה ותושלם העברת זכויותיהם במנהל מקרקעי ישראל.

6 דירות נוספות, אשר לגביהן קיימות שאלות משפטיות בדבר שעבודים ומעמד הרוכשים, הוסכם, כי ינקטו צעדים משפטיים להבהרת מעמדם המשפטי של הרוכשים באופן שיאפשר השלמת העברת הזכויות לרוכשים.

בנק אדנים יעמיד מצידו קרן של כ- 400,000 ₪ מכספי קופת הפרויקט למימון עלויות רישום הזכויות על שם הרוכשים ובדק.

כמו כן, יעמיד בנק אדנים לרוכשים הלוואות להשלמת יתרת התשלום עבור הדירות. כנגד הסדרת יתרת התשלום יקבלו הרוכשים ערבות בנקאית.

בנוסף, ישלמו דיירי הפרויקט סכום כולל של 1.1 מליון ₪ לכונסי הנכסים של הבנק. גובה התשלום ייגזר ממעמדו של כל רוכש בפרויקט , כאשר ההבחנה הינה בין הדיירים שקבלו חזקה בדירה כדין קודם קריסת החברה, לאלו שפלשו לדירות לאחר הקריסה.

סכום זה, בצירוף העודפים שיוותרו מפרויקט בית"ר עילית, יועבר לפרויקט הר חומה, שהינו בשלב הקרקע בלבד.


הסדר הר חומה:

חשוב לציין, כי פרויקט זה נמצא בשלב הקרקע בלבד.

בנק אדנים הסכים להעמיד סכום של 800 אלף ₪ לטובת רוכשי הזכויות בפרויקט הנ"ל, שיהווה מקור כספי להשבת הכספים לרוכשים. זאת, בנוסף לעודפים מפרויקט ביתר שהסכים הבנק להעבירם לטובת פרויקט זה.

ע"פ ההסכם המגרש ימומש ע"י כונס הנכסים של הבנק, התמורה בגינו תשמש לסילוק החוב בבנק ולתשלום 100% לאותם דיירים שהפקידו את הכסף בקופת הפרויקט. דיירים שרכשו בפרויקט הר חומה ולא הפקידו כספים לחשבון הפרויקט , יקבלו 70% מהכספים ששולמו על-ידם.


ההסדר באלעד ומעלה אדומים:

רישום הדירות במינהל יוסדר ויושלם. בתמורה ישלמו הדיירים למנהל המיוחד סך של 1% ממחיר הדירה, כולל מע"מ.

חשוב לציין, כי בפרויקטים אילו קיבלו הדיירים חזקה בדירה עוד בטרם הקריסה, אולם בשל הקריסה לא נחתמו חוזי חכירה עם מנהל מקרקעי ישראל.

בנק אדנים למשכנתאות, מקבוצת בנק מזרחי - טפחות, נוסד בשנת 1959 והינו בנק מקצועי ומנוסה המתמחה בכל תחומי המשכנתאות והמימון לבניה ונדל"ן.

תחום אחר בו מתמחה הבנק הוא ליווי קבוצות המתאגדות לבניה משותפת. בשנים האחרונות ליווה הבנק קבוצות רבות בבניה רוויה או צמודת קרקע בהיקף של מאות יח"ד.

בנוסף, משווק הבנק פיקדונות לציבור הרחב לטווחי זמן קצרים וארוכים במגוון מסלולים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד