י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

אולמרט מקפיא – לפוליאנסקי מפשיר

חילוקי דיעות קשים בין ראש ההמשלה לראש עיריית ירושלים. בעוד אולמרט מקפיא את הבניה בירושלים, מודיע לופוליאנסקי על האצת הבניה גם בשכונות שמעבר לקו הירוק

אולמרט ולופוליאנסקי - בימים טובים יותר
אולמרט ולופוליאנסקי - בימים טובים יותר

ראש עיריית ירושלים הגיב בזעם לדיווחי פקידי משרד השיכון אודות החלטת הממשלה להקפיא את הבניה בשכונות היהודיות שמעבר לקו הירוק, החלטה שעוצרת למעשה את הבניה בשכונת הר חומה בעיר.

לופוליאנסקי אומר כי העיריה תאיץ את הבניה בשכונות שהבניה בהן נעצרה, ולא תתחשב בהחלטת הממשלה, לדבריו "אסור שישראל תהיה המדינה הראשונה בעולם שהופכת את בירתהּ למאחז בלתי חוקי, מדובר בהחלטה בלתי-חוקית, העומדת בסתירה להחלטת הממשלה עצמה כפי שקבעה בחוק ירושלים".

לקראת ביקורו של הנשיא בוש שלח רה"מ, אהוד אולמרט, מכתב ובו ניתנו הנחיות שלפיהן "כל הקמה, בנייה חדשה, הרחבה, הכנת תוכנית, הוצאת מכרז לאיכלוס, הפקעת קרקע וכיוצא באלה פעולות הנוגעות להתיישבות הישראלית באזור יהודה ושומרון, לא תקודמנה ולא תבוצענה מבלי שהתבקש וניתן על כך אישור מראש של שר הביטחון וראש הממשלה. אישור זה יכול להיות פרטני ולמספר מקרים גם יחד".

בעת האחרונה התקררו מאד היחסים בין אולמרט ללופוליאנסקי, דבר שהתבטא בסירובו של ראש הממשלה לאפשר ללופוליאנסקי לפגוש את הנשיא בוש בביקורו בארץ. כזכור, נאלץ אז ראש עיריית ירושלים לסדר לעצמו פגישה כזו ע"י הפעלת קשרים אישיים בוושינגטון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד