כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

הישג לאטיאס: חברות האינטרנט יחויבו לספק שירות סינון תכנים בחינם

לפי הצעת הצעת החוק שיזם, ספקיות האינטרנט ישאלו כל מתחבר חדש האם הוא מעוניין בשירות סינון תכנים בלתי הולמים. אריאל אטיאס: "החוק יגן על קטינים"

מגן על קטינים. אטיאס
מגן על קטינים. אטיאס

הצעת החוק העוסקת בסינון אתרי אינטרנט בעלי תוכן בלתי הולם, עברה אתמול שיפוץ: בנוסח החדש נמחק הסעיף המחייב את ספקי האינטרנט לחבר כל מנוי לשירות סינון תכנים אוטומטית, מבלי לתת לו אפשרות לבחור. מעתה יוכלו המנויים להחליט בעצמם האם הם רוצים להתחבר לשירות או לא.

בהצעת החוק, שגובשה לאחר הסתייגויות במהלך הדיונים בוועדת הכלכלה בשנה האחרונה, נקבע כי ספקיות האינטרנט יציעו שירותי סינון אתרים בחינם. הספקיות יחויבו לבדוק אצל כל לקוח האם הוא מעוניין לקבל את השירות.

בחוק נקבע עוד, שספק אינטרנט לא יוכל לחבר מנויים חדשים בלא שתינתן להם אפשרות הסינון. לקוח שלא יהיה מעוניין לקבל את השירות, יוכל להמשיך להיות מחובר, גם בלעדיו. יש לציין שספקיות אינטרנט מציעות כבר היום שירותי חסימה כחלק מחבילות הגלישה השונות, אלא שעתה יאלצו לספק אותן בחינם.

יוזם ההצעה, שר התקשורת אריאל אטיאס אומר: "הצעת החוק תגן על קטינים מפני החשיפה לתכנים לא ראויים ומצד שני תאפשר לכל המעוניין בכך לגלוש בצורה מסודרת מתי שירצה והיכן שירצה".

עם זאת, ברור כי שירות סינון התכנים שיוצע אינו הרמטי. חלקים ניכרים מהתוכן אותו צורכים הגולשים מסופק על ידי הגולשים עצמם באתרי וידאו, חדשות ובלוגים. לעתים קרובות סינון מלא הוא מלאכה בלתי אפשרית - למשל בצ'אטים ושיחות קול ווידאו באינטרנט.

תוכנות ושירותי סינון המתיימרים לבצע חסימה הרמטית של תוכן פוגעני - כמו אלה שמציעים חברות המשווקות חבילות סינון לציבור החרדי - חוסמים לעתים קרובות גם אתרים ודפים תמימים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד