י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

'קוקה קולה' מציגה: פינת טבע בגן לאומי ירקון-אפק נגישה לבעלי מוגבלויות

לקראת ט"ו בשבט חנכה קוקה קולה את הפינה הראשונה: פרויקט ראשון מסוגו בישראל - הנגשת פינות בטבע לאנשים עם מוגבלות

פינת טבע נגישה  עבור ציבור עם  מוגבלות
פינת טבע נגישה עבור ציבור עם מוגבלות

קוקה-קולה ישראל ועמותת נגישות ישראל השיקו לקראת ט"ו בשבט פרויקט ראשון מסוגו בישראל, במסגרתו נחנכה לראשונה בישראל פינת טבע נגישה עבור ציבור האנשים עם מוגבלות.

במסגרת הפרויקט - הושקה בגן לאומי ירקון-אפק(בסמוך לראש העין) פינת פיקניק נגישה. הנגשת המהלך כללה בניית שבילים ייחודיים להגעה בעזרת כסא גלגלים, חניית נכים מסומנת, התאמות שונות עבור אנשים בעלי לקות ראייה ומוגבלי הליכה, ספסלי ישיבה ושולחנות מיוחדים המאפשרים נוחות מקסימאלית לאנשים עם מוגבלות בהליכה או בראייה ולכל אלו הנעזרים בכיסאות גלגלים. במסגרת הפרויקט פותחו אלמנטים מיוחדים ומותאמים ע"י חברת שחם- אריכא, שהתגייסה למאמץ להגדיל את נגישות האתרים לאנשים עם מוגבלות .

הפינה הראשונה נחנכה כאמור בגן לאומי ירקון אפק (מבצר אנטיפטרוס), הנחשב לאחד מאתרי הפיקניק הפופולאריים ביותר בישראל. אנשים רבים עם מוגבלות מגיעים למקום, שכן נמצאים בו שבילים נוחים רבים המאפשרים להם לנוע ביתר קלות וכך ליהנות עם משפחתם. החל מחודש ינואר יכולים לראשונה ציבור האנשים עם מוגבלות המגיעים לבילוי חווייתי בגן לאומי אפק ליהנות גם מפינות ישיבה בטבע ופיקניק המותאמות לכל צרכיהם. ברשות הטבע והגנים, אשר הכשירה רבים מאתריה לאנשים עם מוגבלות במהלך השנים האחרונות, נענו לאתגר וסייעו רבות להצלחת הפרויקט.

טל רבן ,משנה למנכ"ל קוקה-קולה ישראל אומר כי "בישראל חיים היום כ- 150,000 אנשים עם מוגבלות קשה, אשר אינם מסוגלים בתשתית הקיימת להגיע עם משפחתם למרבית אתרי הטבע בארץ. אנו שמחים להשיק לקראת ט"ו בשבט, המסמל את היציאה הגדולה לטבע, פרויקט ייחודי המאפשר לציבור האנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם ליהנות מתנאי שוויון ונגישות ולצאת מהבית ללא חשש מאכזבה הכרוכה מהגעה למקום שאינו נגיש.אנו פועלים בשנה האחרונה לקידום המודעות ולהנגשת אתרי בילוי עבורם. לפני מספר חודשים זכינו להיות החברה הראשונה בישראל שקיבלה את "אות נגישות ישראל" לפעילות הפארק האקטיבי שערכנו בסוכות".

אלי אמיתי, מנכ"ל רשות הטבע והגנים הביע תקווה כי הקמתה של פינת הישיבה בגן לאומי אפק "היא אך סנונית מבשרת למתקנים רבים שיבנו בעתיד עבור ציבור האנשים עם המוגבלות בישראל".

פרויקט הנגשת פינות טבע ופיקניק נעשה בשיתוף פעולה ובהנחיה מקצועית של "עמותת נגישות ישראל" שהינה הגורם המוביל לקידום הנגישות בישראל אשר מאפשרת את שילובם בחברה של אנשים עם מוגבלות ומשפחותיהם באופן שוויוני, מכובד ועצמאי.
אורן לס מנהל פרויקט הקמת פינות הפיקניק בעמותת נגישות ישראל קרא לחברות עסקיות נוספות "לחבור לעמותת נגישות ישראל ולקחת חלק בשינוי מפת אתרי הטבע הנגישים לכולם בישראל".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד