כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

ח"כ יעקב כהן: הרפורמים הביאו את השואה

בנאום שנשא, לרגל יום הולדתה ה-59 של הכנסת, בפני תלמידים ומורים בבית ספר 'האלון' ביבנה, האשים ח"כ יעקב כהן את הרפורמים: הם הביאו את השואה. בתגובה לתקשורת, אמר הח"כ: "לא התכוונתי בכלל לשואת יהודי אירופה. התכוונתי להתבוללות"

ח"כ יעקב כהן
ח"כ יעקב כהן

אתמול (ג') ט"ו בשבט, חל גם יום הולדתה ה-59 של הכנסת. לכבוד יומה הגדול, ירדו הח"כים ממרום משכנם ב'כנסת ישראל' אל בתי-ספר ברחבי הארץ, על מנת למסור הרצאות ושיעורים לציון היום החשוב.

חבר הכנסת מיהדות התורה, יעקב כהן, יצא אף הוא, כיתר חבריו, ללמד את ילדי ישראל בינה. בגורלו נפל בית הספר 'האלון' ביבנה, שם נשא ח"כ יעקב כהן דברים בפני כמאתיים תלמידי בית הספר, מוריו ומנהליו.

במהלך ההרצאה, נשאל כהן לדעתו לגבי סוגיית החתונות הרפורמיות. הח"כ הרחיב בדיעותיו כלפי התנועה הרפורמית, ובין היתר אמר: "הרפורמים הם אלה שהביאו על העם היהודי את השואה".

תלמידים ומורים בבית הספר, אשר שמעו את הדברים, מיהרו לדווח על כך לתקשורת, ש'חגגה' כהרגלה על הציטוט, בטענה ש"האיש מבזה את נושא השואה וששת המליונים שנרצחו".

במענה לפניה של אתר nrg, בקשר לדברים המצוטטים בשמו, אישר חבר הכנסת את גירסת התלמידים לגבי תוכן דבריו, והצטדק בטענה הבאה: "אני מצטער מאוד אם מישהו מהתלמידים הבין אותי לא נכון. בעיניי התבוללות היא שואה, קטסטרופה, משום שבגללה איבדנו חלקים רבים מבני עמנו, משום שהתבוללות קוטעת חלק מהאומה. לא התכוונתי בכלל לשואת יהודי אירופה, שכן אף אחד מאתנו לא יכול להבין את השואה ומה גרם לה".

עסקן בכיר ובעל תפקיד מרכזי לשעבר ב'יהדות התורה' אמר לכתב 'בחדרי חרדים', בתגובה לידיעה: "האיש אומר דברים נכונים, אבל הם מתאימים להיאמר במקומות אחרים, אולי בבני-ברק, אבל לא בבית הספר 'האלון' ביבנה. אם בכל זאת אמר, לפחות שלא יצטדק. ההתנצלות המפותלת והבלתי אמינה רק מזיקה וגרועה מהמעשה עצמו. אף אחד לא קונה את זה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד