י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

האם אלי ישי ימנע את חילול השבת הקרובה ברכבת ישראל?

העבודות לבניית גשרים מתבצעות על-ידי רכבת ישראל דווקא בשבת: מאות פועלים, מהנדסים, מפעילי ציוד כבד, ומפקחים של רכבת ישראל משתתפים בחילול השבת ההמוני. הנהלת הרכבת: "נמצאים בקשר ישיר מול משרד התמ"ת בעניין זה"

הבטיח לטפל. אלי ישי
הבטיח לטפל. אלי ישי

רכבת ישראל פרסמה בשבוע שעבר את ההודעה הלקונית הבאה: "ביום שישי ה-25/01/2008, החל משעה 00:01 ולאורך כל היום, תופסק תנועת הרכבות בכל הארץ לצורך ביצוע עבודות תחזוקה בתשתית המסילה וקידום הפרדות מפלסיות. עקב כך לא תתאפשר נסיעה ברכבת מ/אל כל תחנות הרכבת בכל הארץ. במוצאי שבת ה–26/01/2008 תנועת הרכבות תחודש כסדרה על פי לוח הזמנים הרגיל".

הפרסום הלכאורה תמים, טומן בחובו בשורה רעה מאד: רכבת ישראל מבצעת את העבודות בעצם יום השבת, בהשתתפות פעילה של מאות יהודים המחללים שבת באופן רשמי ולעין כל. זה גם מה שמתוכנן על ידם אף לשבת הקרובה.

בכיר בהנהלת הרכבת פנה לח"כים ושרים בנושא, ודיווח להם בכעס רב על כך שהעבודות לבניית הגשרים מתבצעות בשבת. זאת כדי למנוע הפרעה למהלך התקין והסדיר של נסיעות הרכבת במהלך ימות השבוע, דבר הגורם לחילול שבת המוני של מאות פועלים, מהנדסים, מפעילי ציוד כבד, ומפקחים של רכבת ישראל, כאשר רוב העובדים הינם יהודים.

לדברי האיש, רכבת ישראל קיבלה היתר מרב להעסיק גויים בעבודה בשבת, אך בפועל רק הפועלים בשטח הינם גויים, ואילו האחראים, הקבלנים, המפקחים וכדומה, אשר מספרם כפול משל הפועלים, הינם יהודים.

"החמור ביותר הוא, שמפקחי ומהנדסי הרכבת קבלו הוראה ברורה, שכאשר הם נמצאים באתר הבניה בשבת ורואים איש זר מתקרב למקום, עליהם לברוח מיד מחשש שמדובר בפקחים של משרד התמ"ת", ציין הבכיר.

הנושא הובא לידיעת הח"כים החרדים מיהדות התורה ומש"ס, וביניהם שר התמ"ת אלי ישי, שהבטיחו לטפל בנושא.

מהנהלת רכבת ישראל נמסר בתגובה: "רכבת ישראל מבצעת עבודות בשבת באמצעות חברות קבלניות המעסיקות בשבת פועלים שאינם יהודים. והיה ומתבצעות עבודות בשבת על ידי עובדי הרכבת, אלו מתבצעות באישור משרד העבודה ועל מנת שלא להפסיק את תנועת הרכבות בימי חול ולפגוע בשירות לנוסעים. רכבת ישראל נמצאת בקשר ישיר מול משרד התמ"ת בעניין זה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד