י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

למרות הצהרות אולמרט: הבניה מעבר לקו הירוק הוקפאה לחלוטין

בשבוע האחרון הוגשו לראש הממשלה מספר בקשות לאישורי בנייה ביישובים ישראליים מעבר לקו הירוק - אולם כל הבקשות נדחו מיידית ובאופן נחרץ. יו"ר מועצת יש"ע: "שום ממשלה בישראל לא ייבשה אותנו כמו הממשלה הזו"

אתר בניה. צילום אילוסטרציה
אתר בניה. צילום אילוסטרציה

הבניה בשטחים שמעבר לקו הירוק הוקפאה לחלוטין, זאת חרף הכחשות אולמרט ואנשי לשכתו.

בשבוע האחרון הוגשו לראש הממשלה מספר בקשות להמשך בניה קיימת ו/או בניה חדשה ביישובים ישראליים מעבר לקו הירוק, אולם כל הבקשות נדחו מיידית ובאופן נחרץ.

ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל, נפגש עם אולמרט לפני מספר ימים וביקש ממנו לאפשר השלמת 400 יחי' דיור בשכונה קיימת בעיר, אולם הבקשה זכתה לסירוב אוטומטי מצד אולמרט, שהודיע כי אין אישור לבנייה באף יישוב מעבר לקו הירוק. הוא נימק את הדחיה בכך שמדובר בנושא 'רגיש' מבחינת האמריקנים והרשות הפלסטינית.

כשריאל ניסה לבקש לאשר לפחות בניית מוסדות, גנים ובתי ספר לתושבי השכונה המתגוררים במקום - 2000 משפחות - אולם גם בקשה זו זכתה לתשובה דומה.

ראש עיריית מעלה אדומים הגיב בחריפות, על הסירוב ואמר לאולמרט "אנחנו חייבים עוד בית ספר ועוד גני ילדים, עד ספטמבר, אחרת נבוא עם הילדים ללשכה שלך ונלמד שם".

כמו כן דווח על הקפאה מוחלטת של הבניה ביישובים ישראליים נוספים ביהודה ושומרון, באופן גורף וללא יוצאים מן הכלל. זאת בעקבות הוראות ישירות, המגיעות ממשרד ראש הממשלה וממשרד הביטחון.

דיווחים אלו מצטרפים לידיעה שפורסמה בשבוע שעבר, ולפיה פקידי משרד השיכון לא איפשרו את המשך הבניה בהר חומה בירושלים, לאור הוראות שקיבלו ממשרד הביטחון, בכפוף להנחיותיו של שר הביטחון, אהוד ברק.

לאחר פרסום הידיעה על הקפאת הבניה בירושלים, ועל זעמו והתבטאויותיו של ראש העיר, אורי לופוליאנסקי, הגיבה לשכת רה"מ כי לא מקפיאים את הבניה בבירת ישראל, וכי "הובהר לכל הגורמים הבינלאומיים, כולל הנשיא בוש במהלך ביקורו, שאין שום כוונה להקפיא את הבנייה בירושלים. אנו מכחישים מכל וכל את הידיעות כאילו הוחלט על הקפאת הבנייה. לא התקבלה שום החלטה כזאת, המידע שנמסר בנושא זה מופרך".

אולם צפירות ההרגעה הללו עומדות בסתירה גמורה לעובדות בשטח, שכן גם הבנייה בירושלים עדיין לא קיבלה אישור, ולא נראה שאישור כזה יגיע בעתיד הנראה לעין, לאור דברי אולמרט כי "אין מקום לבניה באף יישוב מעבר לקו הירוק".

אחד הפעילים ביישוב גדול בשומרון, העומד מאחורי פרוייקטים של בנייה ביו"ש, אומר ל'בחדרי חרדים', כי "רק הגאונים מלשכת ראש הממשלה מבחינים כנראה בהבדל הדק והבלתי מעשי בין 'הקפאת בניה מוחלטת' לבין 'צורך באישור מיוחד על כל בניה', שנדחה באופן אוטומטי וגורף".

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, אומר בתגובה לדיווחים: "שום ממשלה בישראל, לא גזרה גזירות וייבוש על מפעל ההתישבות ביהודה ושומרון כפי שגוזרת ממשלת אולמרט וברק". דיין מציין שההקפאה חלה גם ב"גושים" שממשלת שרון התפארה בעבר כי ארה"ב השלימה עם קיומם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד