כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

"בהבנה וברצון טוב נוכל לעבור את כל המהמורות"

שרה גל, עורכת מדור "על הכלכלה" של עיתון "בקהילה" משוחתת עם הרב יצחק רודיך, לרגל מינויו החדש לתפקיד יועץ ארצי של 'אגד' למגזר החרדי

"בהבנה וברצון טוב נוכל לעבור את כל המהמורות"

כמי שפועל ב'אגד' זה שנים מן הסתם תכננת כבר קו פעולה. איך אתה חושב להתמודד עם בעיית האיחורים החוזרים ונשנים של חלק מקווי האוטובוס, ובעיקר הבעייתיים, כמו קו 402?

"באגד רואים בחשיבות רבה את נושא העמידה בלו"ז. אין ספק שזהו בסיס ויסוד לניהול שירותי תחבורה יעילים וזמינים. בעיקר בקו 402 מירושלים לבני ברק, שזהו קו מרכזי מאוד המשרת את הציבור החרדי (המופעל במשותף לאגד ודן) ופועל בתדירות גבוה מקו רגיל.

"עם פתיחתו לתנועה של כביש 9, לאחרונה, מפעיל אגד לעיתים ועל פי הצורך, נסיעות ישירות בקו 402 הישר ממסוף עתירות מדע לבני ברק, המקצר משמעותית את משך זמן הנסיעה מירושלים לבני ברק.

"חשוב לי להדגיש, מבלי להוריד מאחריותו של אגד כגורם תחבורה ומוביל בישראל, ישנם אילוצים בפרט בקו זה שאינם תלויים באגד. עומסי התנועה הכבדים, שאין להם אח ורע במקומות נוספים בעלי ממשק עם הציבור החרדי, גורמים לשיבושים קשים וכמובן שבשל כך נפגעים לוחות הזמנים. כחלק משיפור השירות בודקים באגד גם את האפשרות להפעלת חניון לאוטובוסים באזור ב"ב, מה שלבטח יקל על ההתנהלות התנועתית".

בכל הנוגע להפעלת קווי המהדרין יש, מאחורי הקלעים, בעיות קשות מאד, לחצים, התנגדויות ולא פעם אף איומים. האם אתה מתכוון להיכנס לעובי הקורה של כל זה, ואם כן - מה בדיוק בכוונתך לעשות בנידון?

"אכן נושא המהדרין הינו מורכב וגדול. בהחלט שבכוונתי להיכנס לעובי הקורה, אך אין בכוונתי לפרט את כללי ההתנהלות במסגרת זו, כמובן. רק זאת אומר, אגד מפעיל עשרות קווים ייעודיים לציבור החרדי. בדיונים שונים בבג"ץ אף הביע אגד את עמדתו החיובית בנושא קווים אלה ובעד המשך התפתחותם. זאת למרות תלונות רבות ועתירות שונות מצד חוגים מסוימים רבים בישראל שאינם רואים את התנהלות אגד בצורה חיובית. שביל הזהב בעניין זה הוא הבנה והידברות, רק כך נוכל לבסס את השירות של אגד לציבור החרדי גם בתחום המהדרין".

האם יתכן פתרון בעיות התחבורה הציבורית למגזר החרדי?

"תחום התחבורה הציבורית מורכב מיסודו ואינו דבר של מה בכך, אך אני בטוח שאין בעיה שאין לה פתרון. חשוב להדגיש שבעיניי, רק גוף גדול ומוביל כמו אגד מסוגל להתמודד עם מערך היסעים המוניים בישראל ככלל, ולמגזר החרדי בפרט. בהבנה וברצון טוב נוכל לעבור את כל המהמורות".

האם היותו של איש חרדי בתוך אגד בכוחו להשפיע על מתווה התחבורה הציבורית הייעודית?

"עצם שילובו של נציג חרדי בגוף כמו אגד, יש בו משום אמירה והצהרת כוונות. לאגד אין צורך להוכיח את מחויבותו לציבור החרדי ולצרכי התחבורה שלו, והוא עושה זאת ובמקצועיות רבה מזה שנים רבות".

מה לדעתך, יש בתחבורה הציבורית שאין בפעילות ציבורית אחרת?

"התלות הגבוהה של הציבור החרדי בתחבורה הציבורית, מביא לפעילות ענפה של גורמים רבים העוסקים בתחום. ההתעניינות המרובה בציבור בעניין, וחשיבות נושאי התחבורה בהיבטים רבים כמו נסיעות מהדרין, שירות אבידות ומציאות ועוד, מעצימות את העוסקים בתחום זה. בכל פעילות ציבורית ובפרט בנושא כה חשוב כמו צרכי התח"צ יש לפעול מתוך אחריות ומחויבות אישית וציבורית ובס"ד רואים ברכה בכך".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד