י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ש"ס לחצה - אולמרט נבהל: דוחה את המו"מ על ירושלים

גורמים בלשכת ראש הממשלה: אולמרט נוטה לדחות את המו"מ עם הפלסטינים בסוגיית ירושלים. בכל מקרה, ש"ס לא תפרוש על עצם קיומו של דיבור בנושא ירושלים, אלא על תוצאות בפועל "ודבר כזה לא יקרה לפני הדקה ה-90"

לחוץ. אולמרט
לחוץ. אולמרט


בעקבות החלטת מועצת חכמי התורה מאתמול, לפיה ש"ס מתנגדת לויתורים מדיניים בירושלים, מדווחים היום (ב) גורמים בלשכת ראש הממשלה, כי אהוד אולמרט נוטה לדחות את המשא ומתן עם הפלסטינים בסוגיית ירושלים.

לדברי 'גורם מדיני בכיר בירושלים', אולמרט התווה לעצמו קווים לניהול המשא ומתן בנושאי הליבה, ביניהם סוגיית הפליטים והגבולות, "אך לעומת זאת, בנושא ירושלים, יש לו ספקות רבים והוא לא נוטה לאמץ פתרונות או רעיונות שכבר עלו במו"מ קודם". לדברי אותו גורם, הסוגיה תישאר אחרונה לדיון והיא תעלה רק בחלקו האחרון של המו"מ.

על פי הדיווחים, גם ג'ורג' בוש תומך בדחיית המו"מ על ירושלים, בשל מודעותו לבעיה הפוליטית שהנושא מעורר. לדבריו, מדובר בנושא קשה ורגיש, הן מבחינה פוליטית, והן מבחינה דתית, וכי "אין ספק שזהו הנושא המורכב והקשה מכולם".

על אף איומי מועצת החכמים של ש"ס לפרוש מהממשלה ברגע שידברו על ירושלים, אומרים היום מקורבים לראש הממשלה, כי ש"ס לא תפרוש על עצם קיומו של דיבור בנושא ירושלים, אלא על תוצאות בפועלת בעניין ירושלים, "ודבר כזה לא יקרה לפני הדקה ה-90".

ובאותו עניין: היום דווח, כי בהופעתו אמש בפני מועצת החכמים של ש"ס, אמר יו"ר התנועה אלי ישי, כי אולמרט הבטיח לו אישית כי לא תהיה הקפאת בניה בירושלים, מעלה אדומים וביתר עילית.

קישורים:
מועצת החכמים קבעה: כשיתחילו לדבר על ירושלים - נפרוש מהממשלה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד