ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

סקר TGI: יתד נאמן בירידה, יום ליום מזנק

סקר TGI המפולח למגזר החרדי מראה על ירידה של כ-15% בחשיפה ליתד נאמן * יום ליום רושם את הזינוק המשמעותי ביותר של 42% * בקהילה רושם עלייה ומשפחה בירידה של 7 אחוז בכלל האוכלוסייה

לחץ להגדלה
לחץ להגדלה




העיתונות החרדית חגגה השבוע. כולם הציגו נתונים של עלייה ברמת החשיפה. ואולם לא תמיד הדברים נכונים.

הסקר המלא של TGI המפולח למגזרים החרדי, הדתי לאומי וכלל האוכלוסייה, המתפרסם כאן לראשונה, מוכיח כי לפעמים ירידה ברמת החשיפה מוצגת באורח פלא כזינוק מטאורי.

בימי חול, עיתון המודיע, שהתפאר לאחרונה בממצאי סקר על עלייה בחשיפה במגזר החרדי, עולה בסקר TGI רק באחוז אחד, יחסית לסקר הקודם, ומגיע לרמת חשיפה של 27.1%.

בימי חול ממשיך יתד נאמן להוביל על המודיע, בעיקר בגלל המהדורה החינמית של ימי רביעי, אך הוא רושם ירידה משמעותית של 14% ומגיע ל-35.1%. כזכור, בסקר הקודם חגגו ביתד נאמן עם הנתון המדהים של 40.9% חשיפה במגזר החרדי. ועדיין, הנתון הנוכחי הוא אחוז החשיפה הגבוה ביותר שלו זוכה עיתון חרדי.

גם ללא פילוח המגזר החרדי, זוכה יתד נאמן לחשיפה של 4.5 בכלל האוכלוסייה (יחסית ל-3.4% של המודיע).

גם במהדורת סוף השבוע סופג יתד נאמן מכה כואבת ויורד ב-15%. רמת החשיפה של העיתון הליטאי עומדת על 21.4% במגזר החרדי. לעומת זאת, עיתון המודיע מתחזק מעט ומגיע ל-26%.

בעיתוני סוף השבוע ממשיך עיתון משפחה להוביל את העיתונות החרדית ומתייצב על 28.8% - ללא שינויים משמעותיים מהסקר הקודם. עם זאת, בכלל האוכלוסייה רושם משפחה ירידה של 7 אחוז ומגיע ל-3.9%.

עיתון בקהילה רושם עלייה מינורית ומתייצב במקום הרביעי עם 20.7% במגזר החרדי. הנתון המעניין הוא שבכלל האוכלוסייה רושם בקהילה עלייה משמעותית עוד יותר של 13% עם רמת חשיפה של 3.4% - יותר מיתד נאמן. זאת למרות שבמגזר הדתי לאומי רושם בקהילה ירידה של 27%.

את הזינוק הגדול ביותר רושם ביטאון ש"ס, יום ליום. העיתון הספרדי מזנק ב-42% במגזר החרדי ומגיע לרמת חשיפה של 9.1%. ושוב, גם ביטאון ש"ס צונח במגזר הדתי לאומי בכ-55%.

זינוק משמעותי רשם גם עיתון כפר חב"ד. העיתון החסידי, שנערך על ידי יועץ התוכן דוד רוטנברג (שפרש בינתיים) רושם עלייה של 37% ומתייצב על 5.1% חשיפה במגזר החרדי.

עיתון המחנה החרדי רושם ירידה של כ-11% ומגיע ל-6.4% חשיפה במגזר החרדי. בעיתון שעה טובה לא נרשם אף שינוי והוא עומד על 6.5% חשיפה במגזר החרדי. דווקא במגזר הדתי לאומי, צונח העיתון ב-70% ומגיע רק ל-0.3% - נתון שאפילו אינו ניתן למדידה סטטיסטית.

עיתון בשבע מתחזק מעט במגזר הדתי לאומי ובכלל האוכלוסייה, ואילו במגזר החרדי הוא שומר על כוחו – 14.4%.

המקומון קול העיר רושם עלייה מינורית ומגיע ל-19.4% חשיפה במגזר החרדי. גם בסקר זה חוזר על עצמו הנתון התמוה של העיתון הלוחמני ארבע כנפות של הרב אמנון יצחק, שבאופן לא ברור זוכה לשיעור חשיפה חסר פרופורציות של 22.5% - יותר מבקהילה ומיתד נאמן.

רדיו קול חי ממשיך להגדיל את אחוזי ההאזנה בקרב הקהל החרדי ומגיע ל-25.1%.


יום ליום מתחיל לדגדג

הסקר שאת ממצאיו אתם קוראים כאן, הוא אמנם משמש כמפת הדרכים של כל עולם המדיה והפרסום, אך כולם יודעים שהוא מציין רק מגמות, ולא נתונים מדויקים.

כפי שדווח, חברת TGI יוזמת סקר ממוקד למגזר החרדי שיציג נתונים ברורים יותר. עם זאת, המהלך כרגע נתון בסימן שאלה בעקבות חילוקי דעות מקצועיים בין משרדי הפרסום החרדיים לעורכי הסקר.

אבל אם במגמות עסקינן, הרי שניתן לראות אותם היטב גם בסקר הנוכחי. המהפך של יתד נאמן כאשר הציג עיצוב מחדש והגיע לתפוצה בלתי נתפשת של 120 אלף עותקים בריכוזים החרדיים בימי רביעי, אכן נשא פרי בשלב הראשון ועשה נחת רוח מרובה לבכירים בעיתון. אבל כעת הם צריכים לחשוב מחדש על האפשרויות העומדות בפניהם.

הסקר הנוכחי לא מחמיא ליתד נאמן ומציג לו ירידה של כ-15%, למרות שעיתונים אחרים רשמו עלייה. מה הפתרון האפשרי בתחרות הזו? פשוט להמשיך להתמיד ולשפר את העיתון, כך שיותר לא ניאלץ לראות ערימות של עיתוני יתד נאמן זרוקים בחצרות הבתים ללא שיהיה להם דורש.

מגמה נוספת שעליה ניתן להצביע היא ההתחזקות של עיתון בקהילה. בפילוח המגזר החרדי אמנם לא ניתן לראות את הגידול, אך הוא קיים בכלל האוכלוסייה. עלייה זו נראית ממשית לנוכח התחרות העזה בין העיתון הקהילתי לעיתון משפחה – שרשם ירידה משמעותית בכלל האוכלוסייה.

רבות נכתב על עיתון יום ליום, שזוכה לתמיכה גלויה של מראשי ש"ס, אך לא הצליח למצב את עצמו כעיתון המהווה תחליף לעיתונות החרדית. למרות זאת, העיתון הספרדי רושם את הזינוק המשמעותי ביותר של כ-42%, ומתחיל לדגדג את העיתונים הגדולים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד