י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שלג יורד בירושלים

סיכוי לשלג בהרי השומרון, הדרום ואפילו בכרמל, הסופה תתחזק במהלך הלילה הבא. ארגוני ההצלה מפעילים מערכי מתנדבים שיסייעו, בין היתר, לבעלי שמחות, קשישים ואנשים שזקוקים להעברה דחופה ממקום למקום

שלג בירושלים
שלג בירושלים

שלג החל לרדת בירושלים. מהלילה אף יירד שלג בצפון הארץ, בהרי השומרון, ויתכן שאפילו יגיע לפסגות הרי הדרום. לפי החזאים, מחר השלג יתמיד בירידתו בהרי הצפון והמרכז ויתחזק בערב ובלילה. בלילה שבין רביעי לחמישי ישנה אפשרות לשלג גם בפסגת הכרמל.

בשל מזג האוויר הסוער ישנם שיבושים גם בתנועת הרכבות. הרכבות היוצאות מתל אביב לכיוון דרום מתעכבות בכ-30 דקות.

עיריית ירושלים נכנסה ל"כוננות שלג": עקב החשש לחסימת צירים בעקבות השלג, הקימה עיריית ירושלים מטה שלג מיוחד, אשר יפקח על פינוי הצירים המרכזיים, בדגש על הצירים המובילים לארבעת בתי החולים הגדולים בעיר. מפלסות העירייה הועמדו במצב הכן. מוקד 106 של העירייה פועל במתכונת מורחבת, בכדי לענות על צרכי התושבים ולהתגבר על קשיים הצפויים בעקבות השלג.

ארגוני ההצלה נערכו אף הם. 'הצלה ישראל' פתח את מטה 'חסד בלבן', בשיתוף עם יחפ"ץ (יחידת פינוי צירים) של המשטרה. במסגרת המבצע, מפעיל 'הצלה ישראל' רשת מתנדבים של אזרחים שבבעלותם רכבי 4*4, שיגיעו במהירות, על פי הכוונת המטה לכל אירוע - החל בסיוע לרכבים שנתקעו בשלג, ועד פינוי חולים ויולדות לבתי חולים.

מס' הטלפון של מוקד 'חסד בלבן': 02-5402000

גם ארגון 'איחוד הצלה' נערך לשלג הצפוי, ומעבר לציוד המתנדבים באמצעים מתאימים לקריאות החירום השוטפות, הקים מוקד לפניות לעזרה, הסעת חולים, נכים, תרופות, רופאים, ובעלי שמחה.

מתנדבי הארגון יפעלו להסעת חתנים וכלות, מוהלים ותינוקות לאולמות השמחה. גם קשישים ואנשים שזקוקים להעברה דחופה ממקום למקום יועברו ע"י מתנדבי הארגון.

'איחוד הצלה' קורא לבעלי ג'יפים בירושלים להצטרף למערך המתנדבים. מספר הטל' של מוקד 'איחוד הצלה': 02-5002020

מוקדי החירום של הארגונים פועלים החל מהערב. בארגוני ההצלה מבקשים להדגיש, לאור הנסיונות הקודמים: א. המוקד אינו מהווה תחליף במקרי חירום רפואיים, במקרים אלו חייבים להתקשר למד"א 101. ב. הציבור מתבקש שלא לנצל את המוקדים והמתנדבים לקריאות שאינם דחופות באמת, אלא רק במקרים הומניטריים ודחופים.

גם אגד נערך מבעוד מועד לקראת אפשרות לשלג בירושלים, ויפעיל מיידית מטה חרום על פי התחזית המטאורולוגית המעודכנת.

עם קבלת ההתראה על ירידת שלג בירושלים, פועל ריכוז התנועה של אגד בירושלים במתכונת חרום. קווי השרות יופעלו בתיאום עם מטה החרום העירוני, שיופעל ע"י עיריית ירושלים ואשר בו יהיה נציג של אגד. בתיאום עם המטה העירוני ומשטרת התנועה ינתב אגד את קווי השירות העירוניים והבינעירוניים במגמה לספק פתרונות מידיים לקשיי התנועה הצפויים בעקבות מזג האוויר. באגד מדגישים כי, תפעול התנועה יבוצע בהתאם לתנאים ופינוי הכבישים והכשרתם למעבר כלי רכב.

עם קבלת התראת שלג ממטה החירום, יפעלו קווי השירות של אגד במתכונת חירום 24 שעות, זאת בהתאם לנתונים המגיעים מהשטח, בתיאום מטה הריכוז והמטה העירוני. את מטה החרום של אגד ירכז מנהל התנועה ניר לנדאו.

יוסי צ'צ'קס, מנהל אגד ירושלים אומר, כי אגד מהווה חלק מהערכות החרום של עיריית ירושלים וכי הוא נערך לספק שירותי תחבורה ציבורית.

באגד קיימים תיקי תפעול מסודרים ובהם נכללו תובנות והפקת לקחים. תפעול התחבורה הציבורית ייעשה בתיאום עם משטרת התנועה ומטה השלג העירוני. נהגי אגד ואנשי התנועה יעשו כל מאמץ שלא לשתק את התחבורה הציבורית.

קישורים:
כוננות שלג בירושלים
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד