כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

חידה: מדוע כביש המנהרות היה חסום אמש לתנועה?

תושבי ביתר עלית שרצו לשוב אתמול (ד) בערב לבתיהם מירושלים, גילו כי כביש המנהרות חסום לתנועה בגלל השלג. ומי אשם? המשטרה: "עיריית ירושלים אחראית". עיריית י-ם: "הצבא או עיריית ביתר עילית אחראים על הכביש. לא אנחנו". דובר עיריית ביתר: "הצבא אחראי. הם התחייבו שהמפלסות של צה"ל ישמרו על הכביש פתוח"

רובינשטיין והשלג. צילום: פרומער600
רובינשטיין והשלג. צילום: פרומער600


תושבי גוש עציון וביתר עלית שרצו לשוב אתמול (ד) בערב לבתיהם מירושלים, וכן בכיוון ההפוך, גילו כי הציר הראשי, כביש 60 (כביש המנהרות), חסום לחלוטין לתנועה על ידי המשטרה.

מבדיקה שערכנו, עולה כי הכביש נחסם כבר בשעות הצהריים, ונפתח שוב לתנועה רק היום (ה)בבוקר, אז פינו מפלסות של צה"ל את הכביש.

תושבים ש'נתקעו' אמש דיווחו כי השוטרים לא ידעו לומר להם אילו צירים חילופיים פתוחים לתנועה. בדיעבד התברר, כי גם דרך וולאג'ה היתה סגורה, והתנועה התאפשרה רק דרך כביש עין כרם - שעה וחצי עד שעתיים של נסיעה לביתר עלית, בתנאי מזג האוויר אתמול. השוטרים גם לא ידעו לומר האם השלג יפולס מהכביש וכמה זמן יש להמתין, דבר שגרם ל'תקועים' רבים להמתין עד בוש, בתקווה לבוא המפלסת.

תושב ביתר עילית שצלצל למשטרה זכה למענה, כי הנושא בטיפול עיריית ירושלים. האיש התקשר למוקד 106, שם ענו לו, שכביש 60 אינו באחריות עיריית ירושלים, וכי "אתה יכול לפנות לצבא או לעיריית ביתר עילית - אנחנו לא מתעסקים בזה".

כך, בעוד 100 מפלסות מסתובבות בכבישי ירושלים ופותחות את הצירים לתנועה, וכמה מפלסות פועלות בביתר עילית, נותר העורק הראשי המקשר בין הערים ללא טיפול, על אף שקטע הכביש בין ירושלים לביתר אינו ארוך במיוחד, ולמרות שמדובר היה בסנטימטרים בודדים של שלג.

כביש המנהרות 'נפל בין הקרשים', כשכל אחד משליך את האחריות על עמיתו.

כתב 'בחדרי חרדים' שוחח עם דובר עיריית ביתר עילית, משה פרידמן, בתקווה לקבל הבהרות:

שאלה: האם ידוע לך שכביש המנהרות היה סגור לתנועה החל מאתמול בשעות הצהריים ועד היום בבוקר?

תשובה: אני לא שמעתי על הנתון הזה, אני יודע שהיו שיבושים.

* מדוע ראש העיר, מאיר רובינשטיין, לא דאג לפתוח את הכביש לרווחת תושבי העיר?

- ראש העיר טיפל בנושא באינטנסיביות רבה. הוא נפגש עם מפקד המשטרה בעיר, וכן עם בכירי הצבא המופקדים על האיזור, אלו התחייבו שהמפלסות של צה"ל ידאגו לשמור על הכביש פתוח לתנועה. הם הבטיחו שיפנו מספיק מפלסות עבור כך.

* מדוע לא שלחתם מפלסות שלכם לפתוח את הכביש?

- אנחנו לא אחראים על הכביש, הוא בשליטה של צה"ל בלבד.

* בפועל, הצבא לא עשה דבר מעבר לסגירת הכביש. עיריית ירושלים התנערה. אולי זה היה המקום 'להגדיל ראש', לעזור לתושבי ביתר עילית, ולשלוח מפלסות על אף שהכביש לא באחריות העירייה?

- גם אם היינו מאוד רוצים לפתוח את הכביש בהתנדבות, הצבא לא היה מאפשר לנו לעשות זאת. אנחנו לא יכולים להתערב בשטח השיפוטי שלהם, אף ראש עיר לא היה עושה זאת.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד