א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הסלולריות כבר לא לבד: בזק השיקה קו כשר

במסיבת עיתונאים, בנוכחות שר התקשורת, השיקה בזק את שירות 'קו ונקי' - הטלפון הכשר למגזר החרדי

מה יתן בתמורה? אריאל אטיאס
מה יתן בתמורה? אריאל אטיאס

רק מספר שבועות חלפו מאז יצאה בזק עם בשורת המיתוג מחדש, וכבר באמתחתה בשורה חדשה ומיוחדת למגזר החרדי: קו כשר ונקי. בכל שיחות הטלפון מ"קו ונקי" – הקו הכשר החדש, נעשית בדיקה של מספר היעד מול רשימת מספרים אסורים, ובמידה והמספר מופיע ברשימה, השיחה אינה יוצאת לפועל. רשימת מספרי הטלפון האסורים מתעדכנת באופן תדיר.

במסיבת העיתונאים אותה ערכה בזק אתמול (א), השתתפו בכירי העיתונות החרדית. אורח הכבוד היה שר התקשורת, אריאל אטיאס.

האם היה זה שר התקשורת הצעיר והנמרץ, שזרק את הכפפה אל פתחה של בזק, בהציבו בפניה אתגר, או אולי הייתה זו יוזמה מרעננת של בזק?

על פי שאלות העיתונאים המשתתפים נראה כי הדעות על כך חלוקות. כך או כך, נראה כי הקרדיט מגיע במלואו לשנים - לחברת בזק, שהשכילה להבין מהו כוחו של המגזר החרדי בבואה לקראתו בהשקעה טכנולוגית ייחודית, המאפשרת לו ליהנות מקו כשר, כמו גם לשר התקשורת, שאינו נח לרגע וחותר אל היעד של הוזלת מחירי השיחות בסלולר ובנייח.

אם נעקוב אחר מהלך הדברים בחברות הסלולר נוכל לצפות למהלכים דומים: 1. חברות הטלפונים הנייחים, המתחרות בבזק, תלכנה בעקבותיה ותכרזנה אף הן על קו נקי, 2. בזק תשכח את היום בו תכננה להפוך שירות זה לשירות בתשלום (בחודשיים הראשונים הוא ניתן בכל מקרה חינם) 3. מחירי השיחות למגזר החרדי (מסד המידע 'קו ונקי' יפלח מצוין מי זכאי להנחות הללו) יוזלו באופן משמעותי 4. אט אט נשמע על אנשים מהמגזר הכללי המבקשים להצטרף ל'קו ונקי' בשל ההוזלות המיוחדות לו.

נשמע מוכר? כבר היינו בסרט הזה בימים של מירס-סלקום-פלפון-אורנג' (על פי סדר ההצטרפות להסדר הכשר)? עכשיו הגיע תורם של הנייחים.

אין כל ספק כי בזק השקיעה השקעה רצינית ביותר. היא פיתחה טכנולוגיה ייחודית המאפשרת חסימת תכנים בטלפון שאינם הולמים את ציבור תורה ומצוות וזאת בתיאום עם וועדת הרבנים לענייני תקשורת .

השירות החדש חוסם גישה לתכנים שאינם הולמים את ציבור שומרי תורה ומצוות, וזוהי בשורה של ממש לציבור החרדי והדתי, המבקש מצד אחד ליהנות מחידושי הטכנולוגיה, אך מצד שני אינו מוכן שאלו יפגעו באורח חייו ואמונותיו. בזק עשתה את שלה, עכשיו תורו של משרד התקשורת לארגן את נושא הוזלת המחירים.

נראה כי הצעד של בזק, הנראה על פניו כצעד הכרוך בהפסדים - הן בשל ההשקעה העצומה והן בשל מניעת השיחות - הוא צעד שיתברר בסופו של דבר כחכם ביותר מול שר תקשורת, שיידע להעריך זאת ולהעניק את התמורה בהגינות מלאה. שר התקשורת, אגב, ליווה באופן אישי את המהלך וקידם אותו, כשהוא נותן את ברכתו להשקת השירות החדש.

התקשורת השיווקית למהלך "קו ונקי" מנוהלת ומלווה על ידי משרד הפרסום אפיקים, שהוא בית היוצר לביטוי המעניין 'קו ונקי' שמקורו ב'קב ונקי'.

"קב הוא מידת נפח עתיקה", הם מסבירים, "והביטוי הינו מתוך הפתגם 'מוטב לאדם קב ונקי משלו מאשר עשרה קבין של אחרים'. מתוך ביטוי זה, יצרה בזק את המותג 'קו ונקי', אשר בתחילה השיקה דרכו את פעילות הדגל הקהילתית של במגזר החרדי - "שמירת הלשון", וכעת מרחיבה אותו לשירותים שונים, המותאמים לצרכי המגזר. הראשון בניהם הינו הקו ונקי, החסום למספרים שאין דעת חכמים נוחה מהם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד