כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

המטוס הגדול בעולם נחת בשבת בנתב"ג, וכל צמרת נמל התעופה חיללה שבת

"היינו צריכים לבצע שורה של תיאומים", תירצו את הביזיון. האנטונוב, מטוס התובלה הרוסי היחיד מסוגו, נחת בנתב"ג כדי להעביר ציוד צבאי לאפריקה. עם רוחב כנפיים של ‭88.5‬ מטר, אורך של 84 מטר, ושישה מנועי סילון גדולים, הוא תפס מקום של ארבעה מטוסים אחרים

האנטונוב עם נחיתתו בנתב"ג. צילום: מיכה סנדר, מעריב
האנטונוב עם נחיתתו בנתב"ג. צילום: מיכה סנדר, מעריב


במהלך השנים ראו בנתב"ג הרבה מאוד כלים מעופפים, אבל מטוס כמו זה שנחת בשבת האחרונה עוד לא נראה בישראל: אתמול הותר לפרסום כי בשבת בצהריים, תחת מעטה סודיות, נחת בנמל התעופה בן־גוריון מטוס התובלה הגדול והיחיד מסוגו בעולם - "אנטונוב ‭,"MRYIA 225‬ שהגיע כדי להעמיס ציוד צבאי שהוטס לאחת ממדינות אפריקה.

עיתון מעריב מדווח כי המטוס נחכר באמצעות איש עסקים בריטי ובאמצעות חברת ‭.ACAS‬ על פי הערכות המטוס הוביל ציוד במשקל של כמה מאות טונות.

ה"אנטונוב ‭"MRYIA 225‬ פותח על ידי התעשייה האווירית הרוסית בשנות ה־80 כדי להוביל את מעבורות החלל הרוסיות. רוחב כנפיו ‭88.5‬ מטר, אורכו 84 מטר והוא מצויד בשישה מנועי סילון ענקיים המסוגלים להרים את המטוס לגובה שיוט גם כשהוא עמוס במשקל המירבי של כ־300 טון.

מעירב מדווח כי קצת לפני השעה ארבע בצהריים נחת המטוס על המסלול שנבנה רק לאחרונה, כשבנתב"ג התייצבה באותה שעה כל צמרת נמל התעופה ורשות שדות התעופה.

"היינו צריכים לבצע שורה של תיאומים לקראת הנחיתה של המטוס‭,"‬ תירץ מנהל נמל התעופה זאב שריג, "לשמחתי המסלול הוכיח שהוא מסוגל לקלוט מטוסים מסוג זה. למרות רוחב מוטות הכנפיים, כל המנועים היו בעת הנחיתה בטווח הסלול של שולי המסלול‭."‬

מיד לאחר הנחיתה נסע המטוס לרחבת החניה שליד ההאנגרים. "בשל גודלו היינו צריכים לפנות את הרחבה‭,"‬ סיפר שריג, "הוא תפס מקום של ארבעה מטוסי מטען רגילים‭."‬

בנמל התעופה בן־גוריון סירבו לספר מה סוג המטען שהועמס עליו ומה יעד ההטסה. "מדובר במטען ביטחוני שנשלח לאחד ממדינות אפריקה‭,"‬ אמר גורם בנתב"ג.

המטוס היה על הקרקע שלוש שעות וסמוך לשעה שבע בערב המריא ליעדו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד