ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

יוזמה: סימון תוכניות טלויזיה כ'אינו מתאים לדתיים'

עד כה, מסומנות התוכניות רק באזהרת גיל המינימום בו מומלץ לצפות בתוכנית. 'סימון' מהווה אך ורק המלצה, ואין בו כל אכיפה. העילה ליוזמה: 'הישרדות' המשודרת בערוץ 10

יוזמה: סימון תוכניות טלויזיה כ'אינו מתאים לדתיים'

מועצת 'הרשות השניה לטלויזיה ולרדיו' בודקת אפשרות לסימון חדש מעל גבי המרקע: האם התוכנית המשודרת מתאימה לציבור שומר תורה ומצוות או לא.

עד כה, מסומנים התוכניות, המשדרים והסרטים, רק באזהרת גיל המינימום בו מומלץ לצפות בתוכנית. יצויין כי 'סימון' מהווה אך ורק המלצה, ואין בו כל אכיפה.

הסערה הנוכחית התעוררה, בעקבות תוכנית המוגשת בשבועות האחרונים בערוץ 10 בשם 'הישרדות', בה נראים יהודים ישראלים אוכלים מאכלי טריפה מובהקים בפרהסיה ולכתחילה, החל בעופות שלא נשחטו, וכלה בסרטנים, תולעים וכו', זאת מעבר לחוסר מוחלט בצניעות בסיסית בתוכנית.

חבר מועצת הרשות השניה, העיתונאי יוסי אליטוב, זועם במיוחד עקב סצנה ששודרה בתוכנית, בה נראה יהודי המניח תפילין בחוסר צניעות בולט ובאופן מבזה. אליטוב אומר כי "מדובר בבורות בכל הנוגע ליהדות, ששבה ועולה בכל פעם. בורות כזו יכולה להוביל לשנאה. לא ביקשנו לשים בחור מניח תפילין בהישרדות, אבל אם חשבו שזה מצטלם טוב, היו צריכים לדאוג שזה יתנהל כהלכה".

יש לציין, כי מאז החלו לשדר את הסדרה, התקבלו במשרדי ערוץ 10, ברשות השניה, ובמשרד התקשורת מכתבים ופניות נזעמות ביותר של צופים כועסים על חילול כל הקדוש והיקר לעם ישראל, ללא כל התחשבות בציבור שומרי המסורת המהוים רוב מוחלט מתושבי המדינה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד