י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מרחק נגיעה: שלושה חיילים סירבו לשרת עם בנות ונשלחו לכלא

שלושת החיילים נמצאים במסלול במיוחד של בני ישיבות ההסדר. התגייסו לפני כחצי שנה למודיעין השדה. לשם כך, היה עליהם לעבור קורס מיוחד שנפתח שלשום בצריפין, אותו מדריכות חיילות. הם ביקשו לשנות שיבוץ, אך בקשתם נדחתה

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

שלושה חיילים דתיים נשפטו ל-21 ימי מחבוש, לאחר שסירבו להשתתף בקורס שהמדריכות והמפקדות בו הן נשים. החיילים טענו שהקירבה לנשים נוגדת את הערכים הדתיים שלהם. על כך מדווח הבוקר (ד) עיתון 'מעריב'.

שלושת החיילים נמצאים במסלול במיוחד של בני ישיבות ההסדר. הם התגייסו לפני כחצי שנה למודיעין השדה, ושובצו ליחידת מודיעין בעזה. לשם כך, היה עליהם לעבור קורס מיוחד שנפתח שלשום בבסיס בצריפין.

זמן קצר לפני פתיחת הקורס, התברר להם שהמדריכים שלהם במהלך הקורס יהיו בעצם מדריכות, וכי מפקד הקורס גם היא אישה. השלושה ביקשו ממפקדם לשנות את שיבוצם, אך בקשתם נדחתה. שלשום, סרבו השלושה להיכנס לשיעורים בשל כך, למרות אזהרת מפקדיהם. בהמשך אותו יום נשפטו ל־21 ימי מחבוש.

"העובדה שניאלץ להיחשף לבנות במהלך הקורס וגם בהמשך ביחידה בה נוצב, נוגדת את הערכים הדתיים שגדלנו עליהם. זה לא מצב רגיל שבו משרתות חיילות בבסיס‭,"‬ סיפרו החיילים לחבריהם בישיבת ההסדר. "דיברנו עם כל מי שרק יכולנו כדי לקבל שיבוץ אחר, אבל זה לא עזר. כשהתחיל הקורס, ישבנו מחוץ לכיתה. אחד מהמפקדים ראה אותנו ודרש שניכנס לשיעור, אך סירבנו והוא העמיד אותנו למשפט".

לדבריהם, "פעולות כאלה של הצבא רק מורידות לנו את המוטיבציה. הרי התגייסנו לצבא וכל מה שרצינו זה לתרום ולהגן. חלק מאיתנו אפילו חשבו ללכת למסלול קצונה, אבל כשהצבא מתייחס אלינו כך, זה פשוט פוגע. צה"ל לא צריך לשלוח בני ישיבות למסלול כזה, שהחיכוך בו עם בנות גדול כל כך".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה ל"מעריב": "צה"ל מקפיד לשמור על כללי השילוב הראוי בבסיסיו. בהתאם לכך, מדובר בשיעור עיוני בלבד. טרם משפטם, הוסברה לחיילים מהות סירובם, וכאשר נשארו בסירובם הוחלט לשופטם". ‬
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד