י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

מאיר שטרית לחרדים: "תפסיקו להפריד בין גברים ונשים"

שר הפנים ניסה לחנך את המארגנים והמשתתפים בטקס הכרזת אלעד כעיר ואמר: "אני חושב שבחגיגה כזו לא צריך פרגודים. אנחנו לא רוקדים, רק עושים טקס הכרזה, צריך להוריד את המסך הזה". ראש עיריית אלעד, צביקה כהן: "אירועי העירייה מתקיימים כנהוג וכמקובל בציבור החרדי"

שר מאיר שיטרית מקבל תעודת הוקרה מראש העיר צביקה כהן
שר מאיר שיטרית מקבל תעודת הוקרה מראש העיר צביקה כהן


במהלך הטקס שהתקיים אתמול (ג) באלעד, במהלכו הוכרז היישוב כעיר, נאם בין היתר שר הפנים מאיר שטרית, שבחר בדיוק במעמד החגיגי הזה לתקוף את ההפרדה בין גברים ונשים הנהוגה בציבור החרדי.

עם פתיחת נאומו, ניסה שר הפנים לחנך את המארגנים והמשתתפים בטקס ואמר: "אני חושב שבחגיגה כזו לא צריך פרגודים. אנחנו לא רוקדים, רק עושים טקס הכרזה, צריך להוריד את המסך הזה".

יושבי בימת הכבוד, בהם חכי"ם, שרים, רבנים ועסקנים, כמו גם הקהל הרב שהיה במקום, לא ידעו כיצד לעכל את ה'עוף המוזר' שנחת עליהם ללא התראה מוקדמת, שהמשיך ללהג בפרשנות על הפסוק 'על שלושה דברים העולם עומד, על התורה, על העבודה, ועל גמילות חסדים'.

וכך הפסוק הנ"ל נראה בעיני כבוד השר: "אבותינו ורבותינו שילבו את הכל. צריך לשלב תורה ועבודה ושירות בצבא, גם לימודי קודש וגם חוכמה. הפרשנות שלי אומרת שאל יאמר אדם שבגלל שאני לומד תורה - איני יכול לעבוד. השר אלי ישי והשר יצחק כהן שירתו בצה"ל, רוב שרי ש"ס שירתו בצה"ל, צריך שכולנו נישא בנטל, זו תועלת רבה".

ראש עיריית אלעד, צביקה כהן, אומר בתגובה לדברי שטרית על ההפרדה: "אלעד היא עיר חרדית, אירועי העירייה מתקיימים כנהוג וכמקובל בציבור החרדי, זה כולל הפרדה מליאה בין גברים ונשים. אנו מכבדים את כל אורחינו, לרבות האורחות, הגברות הנכבדות שהגיעו לכבד אותנו בדרכנו אנו".

היועץ האסטרטגי של ראש העיר, אברהם קרויזר, מוסר בתגובה לדברי שטרית על התגייסות חרדים לצבא: "ראש העיר מודה לשר הפנים על האמון שהוא הביע בניהול העיר, ובכל הקשור לתקצוב העיר וכו', אבל אורחות חיינו מתנהלים אך ורק על פי דרך התורה לפי הוראות רבותינו גדולי התורה".

ובאותו עניין: שר התמ"ת ויו"ר ש"ס, אלי ישי, נשא אף הוא דברים בטקס. בין השאר אמר ישי כי ניהל לאחרונה שיחות עם ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בעניין הקפאת הבניה ביישובים שמעבר לקו הירוק.

בנאומו אמר ישי כי "ש"ס תמשיך להיאבק, להרחיב ולקדם את הבניה בכל היישובים: אלעד, קריית ספר וביתר עלית, למרות כל ההתנגדויות והלחצים מסביב".

יצויין, כי למרות שכלל ברשימת היישובים עליהם צריך להיאבק את העיר אלעד, הרי שזו מן הסתם טעות קלה, שכן אלעד אמנם סמוכה לקו הירוק אבל היא ממוקמת בתוך ישראל הקטנה ולא מעבר לקו הירוק, כך שאין כל הגבלה על הבניה במקום".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד