י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אומן: הדיסקוטק שמרגיז את חסידי ברסלב

בר־מועדון הוקם מטרים ספורים מהציון של רבי נחמן באומן. חסידי ברסלב זועמים על השכן הרעשני: הוא מנסה לאלץ אותנו לקנות את המקום

הקלויז באומן
הקלויז באומן


באומן הקרה והמושלגת באוקראינה מתרחשת כעת הילולה מסוג אחר: ממש ליד הקבר של רבי נחמן, הוקם לו בר־מועדון חדש. לטענת החסידים, מדובר למעשה במזימה להכריח אותם לקנות את המבנה בו נמצא המועדון בסכום מופקע.

אבישי בן חיים, כתב העיתון 'מעריב' מדווח, כי הבר־מועדון הוקם במרחק מטרים ספורים מהכניסה לאתר, בסמוך לקלויז המקומי, בשיפולי הרחוב המפורסם פושקינה.

על פי תיאורי החסידים, מוזיקת דיסקו רועשת חודרת לתוך אתר הקבר, ו"כל לילה מגיעים אליו שיכורים, פרוצות ואנשים מפוקפקים".

גורמים בברסלב טענו כי הדיסקוטק הוקם כאמצעי לחץ על מנת לגרום להם לשלם סכום עתק ולקנות את המבנה בו שוכן המועדון. בעבר פעלה בבניין מלונית קטנה ששימשה את החסידים שבאו לפקוד את קברו של רבי נחמן. "הבניין עם הדיסקוטק שווה 300 אלף דולר, ובעל המקום דורש מאיתנו 800 אלף דולר. הוא הזהיר אותנו שאם לא נשלם אז הוא יביא למקום נשים, אבל הוא לא יודע שחסידי ברסלב עקשניים".

לדברי החסידים, אומן היא עיר שקטה עם אווירה רוחנית מיוחדת שנפגמת בשל הקמת הדיסקוטק. עוד הסבירו כי דווקא בשעת חצות הלילה בה נוהגים חלק מהחסידים לבצע התבודדות, או לומר תיקון חצות, שעה שנחשבת לשעת רצון מיוחדת המוזיקה בוקעת בווליום חזק במיוחד.

דובר בשגרירות אוקראינה מסר בתגובה ל'מעריב': "השלטונות באוקראינה שמים דגש רב על חופש הדת במדינה, ועושים את מירב המאמצים כדי לאפשר לכל קהילות הדתיות, כולל הקהילה היהודית וחסידי ברסלב, לקיים את מנהגיהם. בביקורו בישראל בנובמבר שעבר, הדגיש נשיא אוקראינה ויקטור יושנקו לנציגי חסידות ברסלב כי לחסידים ישנה זכות מלאה לבוא ולהתפלל באומן. לגבי הסיפור הנוכחי, אין בידינו כרגע מספיק מידע כדי להגיב".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד