כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

השייטת מסירה את הכיפה

בכירים בקומנדו שמתגייסים דתיים, מסיימים את השירות עם הכיפה בקיטבג. קצין דתי: "בחיל הים אומרים שהכיפה יורדת במים"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

לראשונה בתולדות השייטת, ארבעת הקצינים הבכירים ביחידה הם בוגרי הציונות הדתית. אבל רגע לפני שמישהו במגזר הכיפות הסרוגות מתמלא גאווה בבנים המוצלחים, מסתבר כי שלושה מהם הפכו במהלך שירותם לדתיים לשעבר. לא רק הקצינים הבכירים הם חלק מהתופעה, לוחם ביחידה מסביר כי גם מי שמתחיל את השירות כדתי, מסיים אותו עם כיפה בתוך הקיטבג.

רועי שרון, כתב עיתון 'מעריב' מביא היום את הסיפור בעיתונו ומספר, כי ארבעת הבכירים הם מפקד השייטת אלוף־משנה דרור מקיבוץ בארות־יצחק, סגנו סגן־אלוף שי מאשדוד, מפקד פלגת הלוחמים סגן־אלוף דן מירושלים, ומפקד פלגת ההכשרות סגן־אלוף טל - תושב גוש קטיף לשעבר שזכה בעבר בתואר "חתן התנ"ך העולמי".

בניגוד לסיירות אחרות בצבא, דווקא השייטת היתה מאז ומעולם נטולת כיפות סרוגות כמעט לחלוטין. בשנות ה־70 היה מסיים במממוצע בכל חמישה מחזורים רק לוחם דתי אחד. בשנות ה־90 המספר עלה במעט, ועומד מאז ועד היום על לוחם דתי אחד בכל צוות שמסיים את המסלול. צוותים שבהם מסיימים מסלול שני לוחמים דתיים נחשבים בחיל הים לסטייה של ממש מהממוצע.

מעריב כותב כי חיילים המשרתים בשייטת מסבירים כי הרקע למספר הנמוך של הלוחמים הדתיים הוא בעיקר אופי היחידה והאימונים הייחודיים שלה. אחד הלוחמים אף מתאר את רוח השייטת כ"אווירה של ברזיל" - במהלך המסלול מסתובבים החיילים בבסיס כמעט עירומים, בחלק מהמקרים עושים הלוחמים מנגל שבו בשר חזיר שתורמים קיבוצים שונים, ובהפלגות ארוכות אורזים צידניות בהן בשר וחלב מעורבבים.

האווירה בקומנדו הימי גורמת לשומרי מצוות רבים לוותר מראש על השירות במקום, ודתיים רבים שמתחילים את מסלול ההכשרה מסיימים אותו עם כיפה שדחופה עמוק בקיטבג.

שום דבר כמובן לא נעשה במזיד, מסביר בוגר היחידה, אבל קשה להיות דתיים בשייטת בעיקר כי הסביבה לא תומכת בשמירת מצוות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד