ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

"שניב תעשיות נייר" רכשה תחנת כוח ב-4 מיליון יורו

חברת 'שניב', השומרת שבת, תשתמש בתחנה לייצור עצמאי של חשמל. "הקמת תחנת הכוח מבוססת גז תאפשר לנו גם להמשיך ולשמור על הסביבה"

מוצרי חברת שניב
מוצרי חברת שניב

"שניב תעשיות נייר" - היצרנית השנייה בגודלה בישראל לתעשיית הנייר הביתי ומוצריו - חתמה השבוע עם חברת טורבומק משוויץ, על הסכם לרכישה והקמה של תחנת כוח, בהיקף של כ-4 מיליון יורו.

תחנת הכוח תספק למעשה באופן עצמאי את כל צרכי החשמל והקיטור של מפעל הנייר. התחנה תייצר כ-5000 קילוואט חשמל וכ-11 טון קיטור לשעה ותוזן בגז טבעי. טורבומק גם תבצע את התחזוקה של התחנה במשך 14 שנה. התחנה אמורה לקום תוך שנתיים כשלוח הזמנים יוכתב על-ידי קצב מימוש של שלוחת צינור גז למפעל.

חברת "שניב" מובילה קו של שמירת איכות הסביבה, ובהתאם לכך, הגז הטבעי כמקור אנרגיה יחליף את המזוט, המשמש היום ליצירת קיטור, כך שזיהום האוויר יקטן באופן משמעותי. בנוסף, הטורבינה תותקן עם מערכת המקטינה עוד יותר פליטת מזהמים כמו תחמוצות חנקן.

פסח ברנט, מ"מ יו"ר "שניב תעשיות נייר" אומר: "רכישת תחנת הכוח החדשה תאפשר ל'שניב' להמשיך ולגדול, לפתח קווי ייצור חדשים ולהגביר את כושר הייצור של המפעל. זאת תוך שמירה על רמת מחירים תחרותית ברשתות הקמעונות הגדולות מול המתחרים. הקמת תחנת הכוח מבוססת גז תאפשר לנו גם להמשיך ולשמור על הסביבה".

חברת 'שניב' הוקמה בשנת 1990, ועוסקת בייצור ושיווק של נייר גולמי ומוצרי נייר מוגמרים לשימושים ביתיים. מפעל הייצור החדשני של שניב תעשיות נייר פרוס על מבנים בשטח של כ-25 אלף מ"ר באזור התעשייה של אופקים. המפעל מעסיק מעל 140 עובדים מיומנים במיוחד. אשר עובדים בייצור מסביב לשעון, בשלוש משמרות למעט בשבתות וחגים.

בנושא זה, ראוי לציין לשבח את מפעל 'שניב', אשר מאז הקמתו הינו מפעל שומר שבת, ואינו מופעל בשבתות ובחגי ישראל - בניגוד לחברות רבות בענף שאינן שומרות שבת בשל העלויות הגבוהות בהשבתת קווי היצור.

מאז שנת 1995 החברה היא ציבורית, וכיום היא נסחרת לפי שווי שוק של 30 מיליון דולר. החברה נחשבת ליצרנית השנייה בגדולה בשוק הנייר הגולמי הביתי עם כושר ייצור של כ-30 אלף טון בשנה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד