ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ערוץ 2: מתגבשת עסקה עם בועז יונה

לפי הדיווח, פרקליטות המדינה ופרקליטו של מנכ"ל 'חפציבה' שקרסה, במגעים לעסקה: יונה יגיע לארץ וידווח על כל רכושו. והעונש? קל - שנות מאסר בודדות

עונש קל? בועז יונה במעצר באיטליה
עונש קל? בועז יונה במעצר באיטליה

עו"ד יאיר גולן, פרקליטו של בועז יונה, מנכ"ל חברת הבנייה 'חפציבה' שקרסה, מנהל מגעים עם פרקליטות המדינה כדי להגיע לעסקת טיעון, שתאפשר את הסגרתו לארץ. כך דווח בחדשות ערוץ 2.

יונה, שעמד בראש חברת הבנייה שהותירה רבים מלקוחותיה ללא כספם וללא בית, נתפס ונעצר לפני למעלה מחמישה חודשים באיטליה, וישראל ביקשה את הסגרתו.

לפי ההסכם המתגבש, יונה ירצה מאסר לתקופה קצרה ובתמורה יוותר על המאבק בהחלטה להסגירו ויחשוף את כל הונו. גורמים במשרד המשפטים אישרו את הדיווח אודות העסקה המתגבשת.

פרשת קריסתה של חברת 'חפציבה' נחשפה לראשונה בפורום 'בחדרי חרדים'. יונה חשוד בשורה של עבירות פליליות חמורות, שלפי החשד הובילו לקריסתה הכלכלית של קבוצת 'חפציבה' בראשה עמד. לרבות גניבה בידי סוכן, קשירת קשר לביצוע הונאה, זיוף, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות מרמה.

לכל זאת נוספים חשדות שיונה עבר על חוק איסור הלבנת הון, ועל חוק ניירות ערך. יונה אף חשוד שהונה מאות רוכשי דירות כמו גם בנקים, ובצורה זו גנב וקיבל במרמה למעלה מ-300 מיליון שקלים.

ההסכם המתגבש בין הצדדים כולל ויתור מצד יונה על הערעור שהגיש על ההחלטה להסגירו לישראל. הפרקליטות דורשת שיונה יוסגר ארצה באופן מיידי, ואף יחשוף את היקף הרכוש שנמצא ברשותו. יונה גם יידרש לחשוף חברות בבעלותו, ונכסים שהבריח לפי החשד לחו"ל. הנכסים הללו אמורים לשמש לטובת החזרת החובות של חברת הבנייה ללקוחותיה, או השלמת הפרויקטים שנעצרו.

בתמורה לכך הסכימה המדינה להסתפק בעונש מאסר קל יחסית, של שנות מאסר בודדות.

הפרקליטות תדרוש כי יונה ירצה עונש מאסר בפועל, אולם לתקופת זמן קצרה משמעותית מזו שהוא אמור לשבת אם יורשע בדין בעבירות המיוחסות לו.

מקורביו של יונה אומרים כי יונה בעצמו עדיין איננו מודע למגעים, וכי מדובר בשלבים ראשוניים מאוד שלהם. פרקליטו סירב להגיב לידיעה.

לפי הדיווח, עורך דינו של יונה ייצא מחר לאיטליה על מנת להציג בפניו את ההסכם שגיבש עם הפרקליטות. אם יונה יבחר לאשר את ההסכם - העסקה תיחתם עוד השבוע והמהלך ייצא לדרך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד