י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"נשירה יש רק בשלכת..."

בעקבות מצב החירום: קו לקו מקים מחלקה חדשה לטיפול בנוער נושר. בתוכנית - הענקת בית חם ומשפחה תומכת לכל נער ונערה והתאמת מקצוע ותמיכה בלימודים

מסייעים לאחים מבית, קו לקו
מסייעים לאחים מבית, קו לקו

בעלי התשובה בתל אביב כבר מזמן אינם תופעה או מראה חריג בחוצות העיר. אפשר לשמוע ולפגוש יהדות במרכזה של עיר. מאז השלימו אנשי "קו לקו" את היערכותם עם חנוכת מבנה חדש במרכז העיר, הוא מאכלס בתוכו את כל מה שצריך כדי להרגיש מחובר ליהדות ואולם כעת, ינסו בארגון לסייע גם לאחים מבית, לילדים הנושרים.

מאות פניות מתקבלות מידי יום במשרדי "קו לקו", משפחות חרדיות שבביתם התרסקה האידיליה, ילדיהם איבדו תוכן רוחני והחיים מחוץ למסגרת שברו את המסגרת, מבקשים סיוע חירום לביתם. "הכאב המלווה כל שיחה כזאת לא הותירה ספק בפני מנהלי הארגון", אומר הרב יעקב וינגרטן מנכ"ל, "בהוראת גדולי ישראל ראינו את הצורך והקמנו את הפרוייקט הייחודי 'קו לקו –כי נשירה שייכת רק לשלכת'. במסגרת הטיפול בנוער נושר: הענקת בית חם ומשפחה תומכת, הפעלת מועדוניות תוכן לשמירה על היציבות הנפשית ומניעה מסכנות הקיימות ברחוב וכן התאמת מקצוע ותמיכה בלימודי הצעירים".

בקו לקו החליטו לחבר קוים נוספים ובחודשים האחרונים כאמור, נכנסו לפעילות מאסיבית בפרוייקט לנוער נושר ממשפחות חרדיות. הפעילות בקרב הצעירים אינה דבר חדש עבור אנשי הארגון, כבר 20 שנה שארגון "קו לקו" נחשב לאחד הבולטים שבתנועות הקירוב, המתמקד באוכלוסייה אקדמאית ופועל בעיקר בת"א. לא פחות מחמישים אלף איש עברו בשעריו במהלך השנים ומספר האברכים שהחלו את מסעם אל אביהם שבשמיים, עבר כבר את האלף הראשון.

הארגון מתמצא ומעורה היטב בקרב הקהילה החילונית אבל עיקר פעילותו מבוצעת באמצעות אברכים ובני תורה. שני רבנים- אלי שיפמן והרב מאיר שטנג קיבלו על עצמם להפעיל את המרכז בלב דיזנגוף בת"א. שיטת הפעולה שלהם כוללת אירוח של רבנים ומרצים מעניינים. באולם ההרצאות הגדול במרכז המשופץ בת"א, נמצאת ספריית קלטות וספרים עצומה, פינות ישיבה שקטות "לדיבורים ואוירה טובה".

המרכז מצליח להביא תושבים חילוניים רבים אל ההרצאות, השכנים בפינת הרחובות דיזנגוף ובר כוכבא מספרים שהרחוב כמעט ושינה את פניו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד