י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ברחו מהצבא ונתקעו בכפר ערבי עוין, המושל הפלסטיני חילץ

קבוצה ובה שמונה חסידי ברסלב חדרה בקלות לקבר יוסף בשכם, לצאת היא לא כל כך הצליחה. רכבם היה תקוע במשך 4 שעות בכפר הפלסטיני 'סאלם'. הם חולצו ללא פגע, וכבר מודיעים: נחזור לקבר יוסף שוב ושוב

קבר יוסף ב'ליל שישי' האחרון. צילום: בעילום שם
קבר יוסף ב'ליל שישי' האחרון. צילום: בעילום שם

ב'ליל שישי' האחרון יצאה קבוצה ובה שמונה בחורים ואברכים מחסידי ברסלב לקבר יוסף בשכם, הם נכנסו די בקלות והתפללו בציון, כשרצו לצאת החלו הצרות.

הכניסה למקום באופן כללי מהווה מבצע מורכב ומתוכנן היטב עקב צו האלוף האוסר על כניסת יהודים לשטחי A. זה מתחיל ב'מודיעין' המתקבל מגורמים אוהדים בצבא, שמדווחים על 'מצב הרוח' של מפקד האיזור לאותו ערב, ממשיך בתצפיתנים, סייעים, ומה לא. העיקר - המטרה, קבר יוסף הצדיק.

שום דבר לא עוצר את חסידי ברסלב הכמהים למקום, לא מחסומים, לא מעצרים ואף לא סכנת חיים. יש שרואים בכך גבורה ונחישות, ויש שחושבים שזהו טירוף חסר היגיון.

אך מה שקרה ביום ו' האחרון עלה על כל דמיון. שמונה מחסידי ברסלב חדרו לשכם די בקלות, דרך שביל כורכר צדדי, דבר שקורה כמעט מידי לילה. אלא שתצפית צבאית זיהתה אותם, והמפקדים החליטו לטפל במסתננים ביד קשה.

כשסיימו את תפילתם, בשעה 3:30 לפנות בוקר לערך, פנו לרכבם על מנת לצאת את העיר, ולפתע הגיח ג'יפ האמר צבאי וחסם אותם. הם סובבו את הרכב וניסו להימלט מרחוב אחר, אבל גם הוא היה חסום, הם גילו כי הצבא חסם את כל הרחובות והסמטאות מסביב לקבר והוא נחוש לתפוס אותם.

איכשהו הצליחה החבורה להיחלץ משם, והחל מרדף אחריהם, כשהם בורחים ומאבדים את הכיוון. בסופו של דבר הצליחה החבורה להתחמק מרכבי הצבא, אך גילתה את עצמה תקועה עם הרכב בבוץ עמוק במרכז הכפר הערבי 'סאלם'.

אחד המשתתפים בנסיעה, נ' שמו, מספר ל'בחדרי חרדים': "נתקענו בבוץ בסאלם בשעה חמש בבוקר, לאחר מרדף של שעה ומשהו. מדובר ברכב ממוגן ירי וכבד מאד, כך שלא יכולנו לחלצו מהבוץ בכוחות עצמנו". החבורה התקשרה ל"אנשים טובים בירושלים" כהגדרתם, ודיווחה להם על המצב העגום אליו נקלעו.

אלו יצרו קשר עם גורמים ברשות הפלסטינית, וסיפרו להם על המקרה והסכנה לשלום החבורה שברכב, "בתוך דקות הגיע לא פחות מאשר מושל סאלם הערבי עם טרקטור" מספר נ' "חיבר אותנו לכבלים וחילץ אותנו במהירות. בשעה תשע בבוקר נסענו לדרכנו, לא לפני שהמושל נזף בנו קשות על ההרפתקאה שהכנסנו עצמנו אליה".

נחמן וייס, חסיד ברסלב מירושלים ו'מסתנן' ותיק, מבקש להדגיש את הדברים הבאים: "למרות הכל, שום דבר לא יעצור אותנו, נמשיך להיכנס לקבר יוסף הצדיק. זו זכותינו הטבעית כיהודים, ושום דבר לא יעצור אותנו, לא הפלסטינים, ולא הצבא".

יו"ר 'וועד שוכני שומרון' בנימין מחלב, שעוסק בנושא רבות, מוסר ל'בחדרי חרדים': "אנו פועלים מול ראש הממשלה ושר הביטחון בעניין התוכנית לשימור קבר יוסף, וכן בנושא פתיחה סדירה וחוקית של הציון למתפללים. ישנה התקדמות ובקרוב יהיו הפתעות בעניין".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד