י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

6 רצועות בלבד בדיסק החדש של גבי חסון

גבריאל (גבי) חסון, שכבר הפיק 2 אלבומים של מוסיקה יהודית מקורית, משיק אלבום חדש ובו רק 6 קטעים מהם 3 שירים והשאר אינסטרומנטלי.

היכל הגוונים המשתנים, עטיפת האלבום
היכל הגוונים המשתנים, עטיפת האלבום

אחרי 'מעשה אצבעותיו' ו'צו השעה', גבריאל חסון מציע אלבום שלישי חדש, לא שגרתי כפי שניתן לצפות ממנו. האלבום כולל שש רצועות בלבד, שלוש מהן, אינסטרומנטאליות וארוכות, כשלוש עשרה דקות כל אחת, כשכל קטע מייצג עולם אחר על פי הקבלה: עולם האצילות, עולם הבריאה, עולם היצירה ועולם העשייה. בסוף רצועת 'עולם היצירה' מצטרפים לשירתו של חסון גם ילדיו לפיוט "אל נורא עלילה" המסורתי.

חסון אחראי לרוב המילים והלחנים, העיבוד המוסיקלי של יצירותיו מתאפיין באמירה אישית ונוגעת, כזאת שמותירה את השומע בחוויה עם טעם של עוד ורצון פנימי להישאב עמוק לתוך המוסיקה. המסרים חזקים מבחינה מילולית ומלודית, השילוב הנכון להרמוניה עדינה בין השניים הופך כל רצועה לעמוקה ומרתקת. ככל את האלבום החדש אי אפשר לשמוע בפעם אחת, יש צורך לגלגל את הקטעים על האוזן, להקשיב לארומה ולהתענג על הצליל המיוחד.

"הלב האבוד" הוא הסינגל הראשון מתוך האלבום, שמכיל גיטרות בולטות ו"רוק רך" וערב גם לאוזן שאינה שבויה בסוג המוסיקה הנוכחית. "אני רק כלי של ה' להעביר הלאה את המוסיקה" אומר חסון ואכן, מי ששומע את האלבום, יסכים כי הכלי עליו הוא מדבר, עשוי היטב ומצליח לשרת את המטרה.

הפצה: התו השמיני

קישורים:
להאזנה ל'הלב האבוד'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד