ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מחקר: מסוכן לנשק מזוזה בבית חולים

מכון המתמחה בזיהומים, בדק 70 מזוזות שהוצבו בבתי חולים - בכולן אותרו זיהומים. מקור הבעיה: עובדי הנקיון, מסתבר שאלו מדלגים על המזוזות

מחקר: מסוכן לנשק מזוזה בבית חולים

במסגרת מחקר שנערך על ידי החברה הישראלית לפדיאטריה קלינית (חיפ"ק), נלקחו דגימות מ - 70 מזוזות שמוצבות בבתי חולים ברחבי הארץ. החוקרים בדקו במקביל גם שלושים ידיות של דלתות בפתח אותן המחלקות.

התרביות נשלחו למעבדה, והתוצאות לא איחרו לבוא: בכל 70 המזוזות נמצאים זיהומים, ביניהם זיהומים מסוכנים, אך רק בשלוש מהידיות שנבדקו אותרו זיהומים. כלומר, 10% בלבד מהידיות מזוהמות, לעומת 100% זיהומים במזוזות.

בין החיידקים שנמצאו במזוזות היו סטפילוקוקים, שעלולים לגרום לזיהומי עור קשים, וכן חיידקי אי-קולי, קנדידה וקלבסיאלה. החיידקים שנמצאו על המזוזות עלולים להעביר זיהומים מסוכנים לבני אדם.

החוקרים ניסו לפענח את ההבדל הגדול בין המזוזות לידיות, שהרי בשתיהם נוגעים כמות גדולה של אנשים, ואין סיבה הגיונית לשוני ביניהם.

הסוגיה פוצחה עד מהרה, מסתבר שהאשם הוא בצוותי הניקוי של בתי החולים. ממעקב אחרי עבודתם של אלו התברר כי במסגרת הנקיון השוטף שבית החולים עובר, מקפידים עובדי הנקיון לנקות את הידיות, בעוד הם מתעלמים מהמזוזות לחלוטין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד