י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ועדת רבנים מיוחדת קבעה מחירי הדירות בפרדס כץ

כדי למנוע הפקעת מחירים נקבעו מחירים ריאליים, לפי אזורי המגורים. הנהלת "הגמ"ח המרכזי", שטיפלה בנושא גם בשכונות מעורבות בירושלים, סייעה לגבש את כללי המערכה. הגר"ח קנייבסקי: מדובר במצווה גדולה מאוד

חברי הוועדה, ר' משה מונטג והרב אברהם רובינשטיין, מקבלים את ברכת הגר"ח קנייבסקי
חברי הוועדה, ר' משה מונטג והרב אברהם רובינשטיין, מקבלים את ברכת הגר"ח קנייבסקי


פרברי העיר בני ברק הולכים ומתמלאים בתושבים חרדים, כיאה לשכונות הסמוכות לעיר התורה והחסידות. אלא שלמרבה הצער, יש אנשים המנצלים את המצב בכדי לגזור קופונים שמנים במיוחד על גבם של אברכים וזוגות צעירים, המעוניינים לדור במקום תורה.

הדבר בולט במיוחד בשכונת פרדס כץ, הסמוכה לרחוב ז'בוטינסקי, שבשנים האחרונות הפכה למוקשת בקרב אברכים. אלא שהביקוש הגדול לדירות הוביל להפקעת מחירים מצד תושביה החילוניים של השכונה, המנסים להתעשר על חשבון זוגות צעירים המנסים לרכוש דירה בעיר במחיר סביר.

בשל המצב, הוקמה ועדת רבנים מיוחדת לנושא, שמטרתה ללכד את ציבור אנ"ש סביב מחירי דירות סבירים ועל-ידי כך למנוע את הפקעת מחירי הדירות. בהתייעצות עם מומחי נדל"ן נקבעו מחירים ריאליים למחירי הדירות לפי אזורי המגורים.

בכדי להסתייע בנושא חשוב זה, פנתה הוועדה להנהלת "הגמ"ח המרכזי" שלקחה על עצמה את הטיפול בנושא חשוב זה גם בשכונות מעורבות בירושלים.

ר' משה מונטג, מנהל "הגמ"ח המרכזי", העניק מניסיונו הרב לנושא, והדבר סייע לגבש את כללי המערכה.

השבוע עלו חברי הוועדה אל ביתו של מרן הגר"ח קנייבסקי כדי לקבל את ברכתו. בין הבאים היה הרב אברהם רובינשטיין, סגן ראש עיריית בני ברק ומזכיר מועצת גדולי התורה של דגל התורה, ור' משה מונטג.

מרן הגר"ח קנייבסקי חיזק את ידי מארגני היוזמה ואמר כי מדובר במצווה גדולה מאוד למנוע הפקעת מחירים. בנושא זה הזכיר את דברי המשנה ברורה בנושא הפקעת מחירים בדגים (סי' רמ"ב סעיף קטן ב')

יצויין, כי על היוזמה חתמו כל רבני השכונות בבני ברק וכן מרן הגראי"ל שטיינמן, הגר"נ קרליץ, הגר"ש בעדני ועוד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד