י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המבטא הצרפתי של הזמיר מברסלב

עם מבטא צרפתי, פאות ומעיל ארוך וחסידי, מדבר אלי כהן, זמר לא שגרתי מברסלב עם תושבי תל-אביב באמצעות שירים עדינים

גר בת"א כדי לקרב יהודים
גר בת"א כדי לקרב יהודים

קל להתחבר אל המוסיקה של אלי כהן, היא צנועה, עדינה ופורטת על נימים חבויים בלב. מי שיקשיב לאלבום "געגועים" ירגיש כמו אורח בשיחה פנימית בין האומן לריבונו של עולם. כהן, בעל מבטא צרפתי, חסיד ברסלב (42) ומתגורר בת"א, עלה מצרפת לפני 13 שנה. מאז חזר בתשובה בגיל 15 הוא עוסק במוסיקה, כבר מגיל צעיר היה חבר להקה בצרפת והוא מנגן בגיטרה מאז ומתמיד. "ההתקרבות שלי לברסלב", מסביר כהן, "הולכת כל הזמן במקביל לנגינה וכתיבת המוסיקה. חיפוש התשובות בחסידות לשאלות החיים, מתנהל במקביל עם המוסיקה".

רבו של אלי כהן הוא הרב ישראל יצחק בזאנסון, שקירב אותו, אבל גם זה שכתב חלק מילות השירים באלבום. ההתקרבות לתורתו של רבי נחמן מברסלב, קשורה לפגישה עם הרב בזאנסון בגיל 15. "המוסיקה היא כמו סיפורי המעשיות של רבי נחמן, הנשמה מרגישה, מחפשת ומבקשת את מה שהמילים לא מסוגלות לבטא" מסביר כהן, "רק באמצעות המוסיקה זה בא לידי ביטוי".

את רוב הלחנים כתב כהן, מבחינתו, המוסיקה היא שיחה עם השם יתברך, מדובר בסוג של 'התבודדות' המאפשרת לו להעביר מסר לאנשים אחרים. "אני רק נראה חרדי", מחייך כהן, "אבל החשיבה והכתיבה שלי מתאימים גם למי שלא שומר את כל התרי"ג המצוות. אני חי בת"א בשביל התכלית לקרב עוד יהודים לתורה ולה' יתברך".

כהן, נמצא בימים אלה בצרפת כדי להפיק אלבום חדש בצרפתית, עבור יהודי צרפת ואירופה.

האלבום "געגועים" מופץ בישראל באמצעות חברת גרינטק.


קישורים:
להאזנה ל'שמעי נשמה', אלי כהן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד