י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הכנסת תצביע על חוק 'סינון האתרים'; ב'מעריב' נלחמים נגד החוק

על פי הצעת ח"כ אמנון כהן מש"ס, כל גולש יוכל לבחור באינטרנט ללא תוכן פוגעני. המטרה: להגן על הילדים. מתנגדי החוק: איראן זה כאן. פניות שקיבלנו טוענות: אתר nrg הציג באתרו תמונה חד צדדית

התמונה מאתר nrg מעריב
התמונה מאתר nrg מעריב

הכנסת עומדת להצביע היום בקריאה ראשונה על הצעת חוק לחסימת 'אתרים פוגעניים'. החוק, אותו הגיש ח"כ אמנון כהן מש"ס, מציע לחסום אתרי "פורנוגרפיה, אלימות והימורים באינטרנט" בפני ילדים.

על פי נוסח ההצעה, כל גולש יקבל מספקית האינטרנט אליה הוא מחובר הודעה בה הוא נדרש להודיע בתוך 60 יום האם הוא מבקש שתחסם בפניו הגלישה ל"אתרים פוגעניים". בתום פרק זמן זה הגלישה לאותם אתרים תחסם בפני מי שישיב בחיוב, אולם הספקיות יחסמו את הגישה באופן אוטומטי גם למי שלא יטרח להשיב על פנייתן, דבר שנחשב לפשוט ביותר.

חכי"ם רבים הביעו התנגדות לחוק. ביניהם ח"כ גלעד ארדן (הליכוד) שאמר: "זה צעד נוסף לקראת הפיכתה של מדינת ישראל למדינה חשוכה כמו איראן".

לא יעזרו הסבריהם של יוזמי החוק כי מדובר בהגנה מינימלית ונדרשת על ילדים, לא יעזרו גם ההסברים שפלטפורמה זו מיושמת במדינות 'נאורות' כאוסטרליה, סינגפור ועוד, אך מתנגדי החוק בשלהם, ובעיקר בשל זהות המציע ומפלגתו.

ההצבעה בנושא עוד לא התקיימה, ובאתר 'NRG מעריב' כבר נלחמים נגד החוק. מפניות רבות שקיבלנו, עולה כי התמונה שהציג האתר בראש הכתבה בנושא פוגענית וחד צדדית. בתמונה נראה ילד שמנסה לגלוש, ועל המסך עולה ח"כ אמנון כהן, מציע החוק. גולשים שפנו אלינו רואים בתמונה (המעובדת) חלק ממסע הפחדה תקשורתי ולא הוגן.

בראש אותה כתבה באתר מעריב, ישנה הפניה (חריגה במיקומה העליון) לדעה של העיתונאי בן כספית, שפותחת בשורות אלו: "ישראל תנסה היום להצטרף למועדון יוקרתי. חברות בו מדינות כמו איראן, פקיסטן, סוריה וצפון קוריאה, אויבות מוצהרות של חופש הביטוי, חירות הפרט, חופש הקניין, ערוצי המידע והאינטרנט. כמה סמלי שבימים בהם חוסמת פקיסטן את אתר שיתוף הקבצים 'יו-טיוב', מוגשת לפרלמנט הישראלי הצעת חוק חשוכה, פרימיטיבית, להגבלת הגישה לאינטרנט. בוקר טוב פקיסטן. אחמדינג'ד היזהר, אנחנו מגיעים".

פנינו ל'NRG - מעריב' בעניין, ואלו בחרו שלא להגיב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד