ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

בכיר בעיריית ירושלים מתריע: רעידת אדמה תהרוג אלפי תלמידים

מנהל אגף מבני ציבור בעיריית ירושלים, אהרון בן-נון, מתריע: בתי הספר אינם ממוגנים, ורעידת אדמה קשה תפגע בכמויות בלתי נתפסות של תלמידים. העיריה פיתחה מתקן להגנה על בתי הספר, אך הוא בשימוש בבית ספר אחד בלבד. ראש עיריית טבריה: "אנחנו יושבים על זמן שאול"

רעידת אדמה ביפן גרמה ל-6000 הרוגים. בישראל לא למדו את הלקח
רעידת אדמה ביפן גרמה ל-6000 הרוגים. בישראל לא למדו את הלקח

"אם תהיה רעידת אדמה חזקה בין שמונה לאחת בצהריים, איבדנו דור שלם בישראל" כך אמר מנהל אגף מבני ציבור בעיריית ירושלים, אהרון בן-נון. לדבריו, בתי הספר בארץ אינם ממוגנים כלל בפני רעידות אדמה, ואחת כזו, אם תתרחש בעצמה גבוהה, עלולה להרוג ולפגוע בכמות גדולה מאד של תלמידים.

הדברים נאמרו היום (ב) בישיבה של ועדת הכנסת לבדיקת המוכנות בארץ לרעידות אדמה. בישיבה היום נסקרה היערכות הרשויות המקומיות לרעידות אדמה.

בן נון ציין, כי עיריית ירושלים פיתחה 'כלובי פלדה' להגנה בפני רעידות אדמה, אולם עד עתה, המתקן הוצב רק בבית ספר אחד בבירה. מדובר בקורי פלדה המושתלים בקירות ובתקרת המבנה, עם זאת חשוב לציין כי יעילות הכלובים טרם הוכחה, וייתכן מאד שאלו לא יועילו במאום בשעת אמת.

ראש עיריית טבריה, זהר עובד, שהוזמן לישיבת הועדה, סיפר כי בעירו יש בית מלון שיושב על 'קו השבר' ונמצא בסיכון גבוה, לדבריו הבעיה קשה מאד והאופציה לפנותו אינה ריאלית "המלון שווה קרוב ל-50 מיליון דולר. העיר כולה יושבת על חיבור הלוחות, אז אולי צריך לפנות את כל העיר".

עובד תקף קשות את התנהלות הממשלה בנושא ההיערכות לרעידות אדמה: "אנו יושבים על זמן שאול. זה עלול לקרות בכל שניה. התחושה שלי היא שיש הרבה דיבורים, הרבה תיאוריה, הרבה פלפול וחוסר ידיעה. צריך לזעוק זעקה גדולה מאוד".

קישורים:
"מסוכן ומפחיד לגור בבני ברק"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד