י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

'חיבה' חנכה אגף חדש לילדים פגועי נפש

בטקס רב רושם בהשתתפות הגר"ח קנייבסקי שליט"א נחנך אגף הילדים של 'חיבה'. באגף החדש מרפאות חוץ המיועדות לטיפול בילדים הזקוקים לטיפול נפשי. המנהל הרפואי של חיבה. ד"ר מיכאל בונצל :"רק בשבוע האחרון קיבלנו תזכורת כואבת גם על הצורך במסגרת מתאימה לטיפול בנפגעי חרדה לאחר פיגועים"

הגר"ח קנייבסקי בחנוכת האגף החדש
הגר"ח קנייבסקי בחנוכת האגף החדש

"שוב החושך הזה שסוגר עלי. ואסור לדבר. ולא להשמיע שום קול. ובוודאי שלא להעיז לצאת מהחדר. עד שיילכו האורחים, ועימם קולות הצחוק, השמחה והחיים. רק אז תיגש אמא באנחת רווחה לחדרי, לכלאי, ובמבט מתחמק היא תחבק ותלחש: ילד טוב, ילד טוב, הפעם לא עשית בושות" - זהו מונולוג מצמרר של אחד הילדים פגועי הנפש, שביטא את רחשי ליבו בטקס חנוכת האגף החדש של 'חיבה' שנערך ב'בית מרפא לנפש' שבמרכז הרפואי 'מעייני הישועה' בבני ברק. הנוכחים התקשו להסתיר את התרגשותם ועין אחת לא נותרה יבשה לנוכח הדברים.

האגף החדש מיועד לטיפול בילדים הזקוקים לטיפול ולסעד נפשי. עד היום לא נמצאה מסגרת מתאימה לטיפול נפשי, למרפאות חוץ ולאשפוז, המתמחה במיוחד בילדים מהמגזר הדתי-חרדי. הקומפלקס המתוכנן להיבנות, הינו הפרויקט הראשון מסוגו בעולם, והוא יוקם בשיתוף משרד הבריאות: חדרי מיון. מרפאות חוץ, אשפוז יום. מחלקות אשפוז ומרכז שיקומי ובהקמתו יושקעו כשניים עשר מיליון דולר. הגר"ח קנייבסקי שהשתתף באירוע אמר כי המפעל שהד"ר רוטשילד נטל ע"ע למען נפגעי הנפש בקהילה הוא בעל חשיבות גדולה ועצומה. הרב יעקב אשר אמר לגר"ח כי יעשה כל שביכולתו כדי לסייע להקמת מבנה הקבע.

הרב ד"ר משה רוטשילד אמר בטקס כי "מחלת נפש היא אחת הבעיות הכאובות ביותר איתן מתמודדות המשפחות. בניגוד למחלה פיזית, פגיעה נפשית נתפשת בציבור כדבר מסוכן בהרבה, חשוך מרפא, מבהיל ולא מוכר, היוצר מיידית דחייה ובושה. לכן, פגוע נפש שאינו מקבל טיפול, סובל מפגיעה כפולה; חוסר טיפול תרופתי ונפשי, ודחייה והסתרה מצד בני משפחתו והחברה. צעקתו האילמת ממלאת את הבית בקול גדול, ואין איש שישמע... אנחנו כאן בשביל המבוגרים ועכשיו גם בשביל הילדים. בעז"ה, עם פתיחת אגף הילדים אנו נעניק להם ולבני המשפחה את הסעד המתאים ונדאג לשילובם בחזרה לחיי קהילה ומשפחה תקינים".

המנהל הרפואי של חיבה, הד"ר מיכאל בונצל אמר בטקס כי "רק בשבוע האחרון קיבלנו תזכורת כואבת על הצורך במסגרת מתאימה לטיפול בילדים ונערים נפגעי חרדה לאחר פיגועים. לצערנו, טיפלנו בעבר בנפגעים אלה ועתה עם חנוכת האגף לילדים ולנערים נוכל, שרק לא נגיע לזה, לטפל בנפגעים אלה מקרב הציבור הדתי והחרדי". המנהל האדמיניסטרטיבי של 'חיבה', הר"ר שלמה רוטשילד אמר כי "עד היום נהנו מאות מטופלים בגילאים שונים משירותי מרפאות החוץ של חיבה, שסייעו לבעייתם להיפתר, בסטנדרטים הגבוהים ביותר של טיפול רפואי ובאווירה הייחודית המכבדת את האדם. אולם חלקם, ובוודאי הילדים, לא הגיעו לטיפול, למרות סבלם, כיון שלא נמצא עבורם מקום טיפולי שיתחשב באורח חייהם, וידע להתאים את הטיפול לצרכיהם המיוחדים. עבור אנשים אלה, היכרות והבנה מעמיקה בהשקפת עולמם- הם תנאים הכרחיים להתחלת הטיפול. אני שמח לבשר לכם כי רבים מהחולים שעברו טיפולים חזרו למסלול חיים תקין, כאחד האדם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד