ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

"ערוץ 1 צריך להתנצל בפני ישיבת מרכז הרב"

ח"כ זבולון אורלב משוכנע שאין ממש בפרסום לפיו קבוצת תלמידים מ'מרכז הרב' תיכננה פיגוע נקם. למשטרה לא ידוע דבר בנושא. בישיבה שוקלים הגשת תביעת דיבה

תלמידים מ'מרכז הרב' בהלויית חבריהם
תלמידים מ'מרכז הרב' בהלויית חבריהם

בתגובה לפרסום אתמול בערוץ 1, לפיו תלמידים בישיבת 'מרכז הרב' מתכננים פיגוע נקם, אומר ח"כ זבולון אורלב (האיחוד הלאומי – מפד"ל) כי מדובר בעלילה זדונית וחסרת שחר. "אם אין חשודים, וקרוב לוודאי שאין חשודים, אז בבקשה להתנצל בפני הציונות הדתית , להתנצל בפני ישיבת הרב, שהרי מדובר בעלילה זדונית, בעלילה מרושעת - או שייאסרו או שיתנצלו".

אורלב נסער מאד מהפרסום, והוא תובע את גילוי האמת בפרשה."פניתי בדחיפות לשר לביטחון פנים, אבי דיכטר, וביקשתי ממנו שאם יש אמנם חשודים כביכול בפעולות נקם אז שייאסרו ויחקרו אותם. ואם אין כאלה - אולי יש מישהו שמעוניין להטיל דופי בציונות הדתית ובישיבת 'מרכז הרב' דווקא בשעות כל כך קשות שכולנו כואבים וכולנו מתאבלים ולכן אנחנו תובעים את הגילוי הזה אם יש אמנם חשודים".

לפי ה'חשיפה' של איילה חסון, אתמול במהדורת החדשות 'מבט' בערוץ הראשון, יומיים לאחר הפיגוע התקיימה פגישה בין כמה גברים יהודים לבין שני רבנים, אחד מישיבת "מרכז הרב" והשני דמות משפיעה ביותר בחוגי הימין הקיצוני, הקשור מאוד ל'נוער הגבעות'. הגברים שנכחו בפגישה, בני 25-35, הם ברובם בוגרי ישיבות, בוגרי צה"ל, הנושאים נשק ברשיון. בפגישה דנו הנוכחים בשאלה האם צה"ל יגיב לפיגוע בישיבה.

על פי הפרסום, הקבוצה הגיעה למסקנה כי לא תהיה תגובה ישראלית. "ולכן", אמר אחד הרבנים לנוכחים: "תגיבו אתם". הרב צייד שלושה מהנוכחים בכמה ספרים שעוסקים ברעיון גאולת ארץ ישראל ואמר להם: דעת תורה שתגיבו.

והסיפור ממשיך: למחרת נסעו השלושה להיפגש עם רב בבני ברק, ראש ישיבה ממוצא ספרדי, ה'מחובר מאוד לעולם הליטאי', ושטחו בפניו את רעיון הנקמה. הוא בירך אותם ואמר להם: תבוא עליכם הברכה. לפי הדיווח, הרעיון שגיבשו השלושה הוא לפגוע באישיות ערבית שקשורה להר הבית.

מישיבת 'מרכז הרב' נמסר אתמול כי הישיבה מכחישה לחלוטין את הידיעה כאילו מישהו מתלמידי הישיבה או רבניה תכנן לבצע פיגוע לאומני. "אין שחר לידיעה, הראייה שלא בוצעו שום מעצרים", נמסר. בישיבה אף שוקלים הגשת תביעת דיבה כנגד ערוץ 1.

במשטרה אמרו שהם אינם מכירים את המידע. לדבריהם, לא התקבל במשטרה שום מידע מודיעיני המצביע על כוונות של פעילי ימין לנקום. פניות כתבים לשב"כ בעניין לא נענו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד