ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

מהפכה: חברות הסלולר יספקו טלפוניה קווית

המלצות ועדת גרונאו קובעות: שוק הטלפונים הנייחים ייפתח לתחרות. החברות הסלולריות יספקו את השירותים על בסיס התשתיות של בזק

השר אטיאס מקבל את הדו"ח, היום. צילום: ששון תירם, יח"צ
השר אטיאס מקבל את הדו"ח, היום. צילום: ששון תירם, יח"צ

דו"ח ועדת גרונאו הוגש היום (ד) לידי שר התקשורת, אריאל אטיאס. בדו"ח המלצות לשורה של רפורמות ושינויים בשוק התקשורת. הדובדבן שבקצפת: חברות הסלולר יוכלו לספק קווי טלפון נייחים.

על פי מסקנות הועדה, בזק תחוייב לאפשר לחברות הסלולר לספק שירותים אלו על בסיס תשתית בזק, שיושכרו לחברות במחירים הוגנים. עד כה חברת סמייל - 012 היא היחידה שהשתמשה בתשתיות בזק על מנת לספק טלפון קווי.

משמעות המהלך: כניסת מתחרים רבים לשוק הנייחים, והוזלה משמעותית במחירי השיחות ודמי השימוש. כיום, החברות שמספקות שירותי טלפון קווי הן: בזק (בתשתית עצמאית קיימת), הוט - 077 (תשתית עצמאית, עדיין לא מכסה כל מקום בארץ) וכאמור, סמייל – 072 (על בסיס תשתית בזק).

חשוב לדעת: להבדיל מ'הוט', כל אדם שיבקש להשתמש באחת מהחברות שייכנסו לשוק, יחוייב לשלם לבזק בנפרד על חיבור ADSL. זו גם הסיבה שמשרד התקשורת הקדים בתקנה שחייבה את בזק לספק את השירות גם ללא הזמנת קו טלפון.

עוד המלצות בדו"ח: הפחתת תעריפי הנדידה בסלולר; איסור על שינוי מחירי השיחות בסלולר במשך תקופת ההתחייבות, שתוגבל ל-24 חודש; הסרת מקצת המגבלות על גובה תעריפי בזק; איסור כריכה של מכשיר הסלולר למסלול ומחיר, ועוד. שר התקשורת צפוי לקבל את המלצות הועדה ולפעול לפיהן.

ועדת גרונאו, בראשות פרופ' ראובן גרונאו - מומחה לכלכלה מהאוניברסיטה העברית, מונתה לפני כשנה ע"י שר התקשורת, ותפקידה: 'גיבוש המדיניות הכוללת בשוק התקשורת בישראל לשנים הקרובות'.

חברי הועדה: סמנכ"ל משרד התקשורת ד"ר אסף כהן. ראש אגף ההנדסה והרישוי במשרד חיים גירון. המשנה לממונה על ההגבלים העסקיים, מירב בארי. אלוף משנה (מיל') אבי ברגר, לשעבר ראש מחלקה באגף התקשוב. מנכ"ל המועצה לצרכנות, אהוד פלג, וד"ר אילן אבישר, לשעבר חבר המועצה לשידורי כבלים ולווין.

קישורים:
גם ללא קו טלפון ADSL בזק תחוייב לספק
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד