י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

קצין בכיר: יותר ויותר חרדים יגוייסו לצה"ל בעשור הקרוב

על פי פרסום ב'הארץ', צה"ל מנהל מגעים עם גורמים במגזר, על מנת להגדיל את מספר המתגייסים מהציבור החרדי. בש"ס אומרים כי מדובר במהלך לא חוקי. ח"כ גפני: "אני לא מייחס חשיבות לידיעה"

יתגייסו בהמוניהם? חרדים בלשכת הגיוס. צילום: שוקי לרר
יתגייסו בהמוניהם? חרדים בלשכת הגיוס. צילום: שוקי לרר

"מספר הלא-מתגייסים לצבא מטעמי 'תורתו אומנותו' ירד בשנים הבאות עקב מגעים אינטנסיביים בין צה"ל לראשי החוגים הדתיים השונים". כך מצטט היום (ד) 'הארץ' מפי קצין בכיר בצה"ל.

לפי 'הארץ', אמר הבכיר כי מספר הלא-מתגייסים בשל 'תורתו אומנותו', עומד כיום על 11.5% ממחזורי הגיוס לצה"ל, ובכוונת הצבא להוריד את המספר ל-5% בלבד בתוך עשר שנים.

מוקדם יותר פורסם, כי צה"ל פותח במחזור הגיוס הנוכחי שבע מחלקות מעורבות (-בני ישיבות וחילוניים יחדיו), שיא של כל הזמנים. מדובר בניצחון למגמה השנויה במחלוקת של ראש אגף משאבי אנוש בצה"ל, האלוף (הדתי) אלעזר שטרן, ולפיה יש לבטל כליל את המחלקות הנפרדות.

הויכוח נסוב בעיקר על חטיבות 'גולני' ו'צנחנים', בהם פעלו בקביעות מחלקות נפרדות לבני ישיבות ההסדר, החל מהמחזור האחרון, בוטלו מחלקות אלו, וכ-800 בני הישיבות שהתגייסו ישרתו, כאמור, במחלקות מעורבות.

בש"ס אומרים בתגובה לידיעה, כי "כל סוגיית צמצום ההסדר של 'תורתו אומנותו' הינו מהלך בלתי חוקי". גורמים בש"ס אמרו כי הידיעה האחרונה, שמקורה בגורמים בכירים בצה"ל, היא משוללת בסיס: "מכיוון שכל החלטה בדרג הצבאי טעונה אישור של שר הביטחון, מוטב כי האמירה על צמצום מספרם של מקבלי הפטור לא נאמרה".

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אומר בתגובה לכתב 'בחדרי חרדים': "אין כאן מקום לויכוח, מי שלומד - לא יגוייס. אם ה'קצין הבכיר' מדבר על אלו שאינם לומדים, אדרבה, שיגייסו אותם". גפני מוסיף כי מדובר בידיעה תמוהה, "אני לא מייחס חשיבות רבה לידיעה רק כי היא פורסמה בהארץ".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד