ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

ראש הממשלה העניק אות הוקרה למנהלת 'סולם'

מתוך מאות מועמדויות, נבחרה הגב' אסתר ארנסטר, מנהלת 'סולם', לקבל אות הוקרה מיוחד בשל פעילותה. "החיוך של הילדים - הוא החלום שלנו" אמרה ארנסטר במעמד קבלת האות

ראש הממשלה העניק אות הוקרה למנהלת 'סולם'

ב-28 שנות פעילותו המגוונות בשדה החינוך המיוחד, קנה לעצמו מרכז סולם שם טוב של מקצועיות ומסירות. בצבור הרחב מהווה 'סולם' ביטוי להשקעה אינסופית של משאבים, אהבה וסבלנות – שמפיקים תוצאות. השבוע זכתה ההערכה הציבורית בהכרה רשמית: משרד ראש הממשלה בחר להעניק לגב' אסתר ארנסטר, מנהלת סולם, אות הוקרה מיוחד.

מבין מאות מועמדויות נבחר מרכז סולם והגב' ארנסטר העומדת בראשו, לקבלת אות ההוקרה. העילה לבחירה: פעילותה רחבת ההקף בתחומי רווחה וחינוך למען אוכלוסית הילדים בעלי הצרכים המיוחדים, וביחוד על התרומה המשמעותית לשלובם בקהילה.

לא בכדי זוכה סולם להערכה עמוקה מצד ההורים וקשת רחבה של אנשי מקצוע: לצד המקצועיות והגישות הטפוליות החדשניות ברשת, מתיחד מרכז סולם ביחס החם והאוהב המקדם כל ילד מיוחד באופן אישי.

המוטו הזה הובע גם בערב ההוקרה שנערך השבוע במעמד ראש הממשלה: "החזון שלנו בסולם הוא לחולל שינוי בעולמם של ילדים בעלי צרכים מיוחדים" אמרה הגב' ארנסטר בעת קבלת אות ההוקרה. "החיוך שלהם מדי בוקר, ההתקדמויות הקטנות-גדולות, הן מימוש של חלום. החלום הורוד שלהם, שהוא שלנו".

מרכז לחינוך מיוחד סולם הוקם בשנת 1981 במטרה להציב סולם איתן לילדים בגיל הרך עם מגוון בעיות תפקוד מוטוריות, שכליות וחברתיות. בעזרת סולם מתקדמים הילדים בבטחה ובהצלחה בשלבי סולם ההתפתחות, כל אחד כפי יכולתו, במגמה לשלבם במסלולי חיים וחברה רגילים ככל האפשר.

במסגרת יום לימודים ארוך בסולם, נותנים לכ- 320 ילדים את ההזדמנות לפתח את כשרונותיהם ומעניקים להם את מירב הכלים לפרוח ולהעפיל אל על. הודות לאיתור המוקדם של הבעיה והטיפול היסודי שסולם מעניק לילדים אלו בשנות חייהם הקריטיות להתפתחות בעתיד, מצליחים כ- 30% מהילדים להשתלב בחינוך הרגיל.

הרצון ההומאני והמוסרי לדאוג לחלשים ולנצרכים ולראות בכך זכות, אות כבוד וחובה אנושית, לחנך ילדים נזקקים אלו, לגלות את הפוטנציאל האדיר הטמון בהם ולהעניק להם הזדמנות לחיים טובים יותר – הוא האתגר המרכזי של סולם.

במסגרת הלימודים ב- 41 כיתות סולם (ב- 6 סניפים בבית שמש ובירושלים) משולבים טיפולים פרא רפואיים אינדיבידואליים וקבוצתיים הכוללים: ריפוי בדיבור, בעיסוק, במוסיקה, בתנועה ופיזיותרפיה, בציוד טכנולוגי מתקדם. בכל כיתה לומדים 6-8 ילדים עם 3 אנשי צוות מסור ולבבי, נוסף למרפאות, לפסיכולוגים ולעובדות הסוציאליות.

תכנית לימודים אישית בכיתה קטנה ובאווירה אינטימית ושמחה היא סוד ההצלחה, הנותנת לכל אחד מהם את התמיכה והדחף לבנות את אישיותו, להאמין ביכולתו ולפתחה במלואה. מקצועיות ותקשורת חיובית ואוהבת בין התלמידים לאנשי הצוות יוצרים את הסביבה האופטימלית להתגבר ולצמצם את הפער ההתפתחותי בין הילד המיוחד לבני גילו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד