י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"פעילות המסיונרים - לגיטימית וראויה"

כך אומרים במשרד המשפטים בתגובה להצעת חוק לפיה העוסק בפעילות מסיונרית מסתכן בשנת מאסר בפועל. מציע החוק, ח"כ יעקב מרגי: "מטרת המסיונרים אחת היא - הכחדת זכר ושארית מעם ישראל"

ח"כ יעקב מרגי
ח"כ יעקב מרגי

הצעת חוק חדשה מבית היוצר של ש"ס הונחה על שולחן הכנסת. על פי ההצעה: "המטיף לאדם או לציבור להמיר את דתם, או המשדל, או העושה פעולה אחרת המביאה לידי המרת דת בכל דרך שהיא, דינו מאסר של שנה אחת".

יוזם החוק, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), מציין בדברי ההסבר להצעה, כי החוק בא לשמור על יהדותה של המדינה: "פעילות שיכנוע להמרת דת, בין נוצרים שבאים מחוץ לארץ ובין של משומדים - מיסיונריים, אשר פועלים בארץ, מטרתה היא אחת, הכחדת זכר ושארית מעם ישראל וזאת על ידי העברת יהודים על דתם".

על פי חוק העונשין דהיום, אסורה הטפה להמרת דת, תוך 'הבטחה למתן טובת הנאה חומרית', אך בפועל, מספר כתבי האישום המוגשים נגד מסיונרים בשל פעילותם הינו מועט ביותר, בשל הקושי להוכיח את מתן טובות ההנאה. לדברי ח"כ מרגי, הצעת החוק החדשה באה לתקן מצב זה, ותיקבע ענישה לכל פעילות מסיונרית, גם ללא מתן טובת הנאה.

נערי משרד המשפטים אינם בדיעה אחת עם הח"כ הנכבד באשר לחשיבות החוק. עו"ד רביד דקל, מהמחלקה לייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, הבהיר במכתב ששלח לשר פרידמן, כי עמדת המשרד היא נגד החוק: "הניסיון לשכנע אדם ואף לעודדו להמיר את דתו, כמו גם הניסיון לשכנעו לשנות אמונות והשקפות אחרות שהוא מחזיק בהן, הוא ניסיון לגיטימי וראוי להגנה בחברה דמוקרטית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד