י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הרב דרוקמן דורש התנצלות מישיבת מרכז הרב

בתגובה לפרסומים בתקשורת , לפיהם 'דובר ישיבת מרכז הרב' כינה את חותמי המודעה 'מידה כנגד מידה' בשם סוטים והוזים, דורש הרב דוד מאיר דרוקמן התנצלות מהישיבה במכתב חריף ששיגר. המכתב המלא בפרסום ראשון

הרב דוד מאיר דרוקמן רבה של קריית מוצקין
הרב דוד מאיר דרוקמן רבה של קריית מוצקין

 

ב"ה, עש"ק פ' זכור ה'תשס"ח

לכבוד
הנהלת הישיבה הק'
"מרכז הרב"
ירושלים ת"ו

חיל ורעדה אחזתנו נוכח השבר אשר השברתם והשברנו, בעקידתם של עולות טהורות וקדושות, בני ציון היקרים הי"ד, תלמידי ישיבתכם הק'. בת ציון הורידי כנחל דמעה על שבר בת עמי, ואך אב הרחמים ברחמיו המרובים יחזקכם ויחזקנו וישלח מזור למכותינו, ינחם את המשפחות השבורות, אתכם ואותנו, וינחמנו בכפליים לתושיה, ויזכנו שלא עוד בכיה בציון ומספד בירושלים, בנחמת ציון ובבנין ירושלים ננוחם בביאת גואל צדק לציון ברינה ובמהרה.
* * * * *
צר לי שבנסיבות אלה, אני כותב את השורות דלהלן:
הח"מ הצעיר באלפי ישראל, ביחד עם עוד רבנים חשובים (כמו הגה"צ רבי יעקב יוסף שליט"א) חתמנו על המודעה הידועה שכותרתה "מידה כנגד מידה".
כרגיל לצערנו במחוזותינו, התקשורת-התשקורת כדרכה "בקודש" לא טמנה ידה בצלחת, רקחה מטעמים בניתוח משמעות ההודעה, והשביע את רעבונו של ציבור "אוהבנו".
למותר לציין, כי במודעה לא היה שום איזכור לישיבת "מרכז הרב", מה שלא מנע מהתשקורת ליצור "חיבור פרשיות" ולקשר בין המודעה לבין "מרכז הרב". והנה, אדם בשם יהושע מור יוסף, הופיע בטלביזיה והכחיש את הקשר בין הרבנים הנ"ל לבין "מרכז הרב". עד כאן טוב ויפה אלא (מבלי להיכנס לעקרון שלא כל "בעל בית" אומר דעות לרבנים) שלא נתקררה דעתו של מר מור יוסף עד שהוא כינה את הרבנים בשם ..."הוזים", "סוטים". כך לא פחות. דהיינו כך; הגה"צ רבי יעקב יוסף שליט"א, הגאון רבי יצחק שפירא שליט"א, הגאון רבי יהודה קרויזר שליט"א, ועוד, (החתימות אינם כרגע תח"י ואינני זוכר שמות כולם), הח"מ (שעל "כושר הרבנות" שלו חתום ראש ישיבתכם הנערץ הגר"א שפירא זצ"ל) כל אלה לא פחות מאשר ... "הוזים", "סוטים". עפרא לפומיה. כעת, התברר לי (מה שלא היה ידוע לי עד כה), שה' מור יוסף הנ"ל נושא לא פחות מאשר את התואר המכובד: "דובר ישיבת מרכז הרב", אם אכן הנ"ל הוא לא סתם מי שמייצג את עצמו אלא "דובר ישיבת מרכז הרב", ההכרח לא יגונה, ובהקדים, שעל כבודנו האישי יכולים אנו אולי למחול, ברם לא על כבוד הרבנות; - אנו דורשים איפוא במפגיע
הבעת התנצלות ברבים על דברים הבוטים!
ואחתום מעין הפתיחה, בתפילה ובייחול לגאולת ישראל ולבנין אריאל (שיבוא ע"י "אהבת חינם" כפי שהיה מרגלא בפומיהו של הראי"ה זצ"ל ) ונס יגון ואנחה!

בברכת המצפה לגאולה
דוד מאיר דרוקמן

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד