י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ניידת נגד עישון בפורים מסתובבת בריכוזים החרדייים

במבצע משותף ל'מכבי שירותי בריאות' ולאגודת חבי"ב, מסתובבת ניידת 'גם השנה לא מעשנים' בריכוזי המגזר החרדי ומסבירה לילדים מדוע אין לעשן בפורים

המודעה שמלוה את הקמפיין
המודעה שמלוה את הקמפיין

בימים אלו מסתובבת ניידת "גם השנה לא מעשנים" של "מכבי שירותי בריאות" ואגודת חבי"ב - "חיים בריאים על פי ההלכה" בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ, ליד תלמודי התורה והישיבות הקטנות.

"השנה לא מעשנים" זאת לא סיסמה חד פעמית של מכבי ואגודת חבי"ב אלא דרך חיים שמכבי מובילה שנים רבות בשיתוף אגודת חבי"ב למיגור תופעת העישון במגזר החרדי ובפרט בימי הפורים שאז ילדים צעירים ובחורים מישיבות קטנות נגררים לעישון.

גדולי ישראל מרנן ורבנן זי"ע ויבדלט"א מרנן ורבנן שליט"א פסקו את פסקם חד משמעית שהעישון מזיק לבריאות ומקצר את חיי המעשנים והסובבים אותו ולכן אין שום היתר לעשן בכל השנה ובפרט להתחיל לעשן בימי הפורים.

כאמור בימים אלו מסתובבת הניידת של "מכבי שירותי בריאות" ואגודת חבי"ב בריכוזים החרדיים כגון: בני ברק, ירושלים, מודיעין עילית ועוד.

הניידת תחלק חומר רב על האיסור החמור בעישון וכן פסקי ההלכה של מרנן ורבנן שליט"א על גודל העוון לעשן. הילדים יכולים למלא את טופס ההתחייבות שבו הם מבטיחים שהשנה הם לא יעשנו בימי הפורים ובכך יוכלו להיכנס להגרלה הגדולה ולזכות בפרסים יקרי ערך שעורכת אגודת חבי"ב.

ד"ר אהוד קוקיה, מנכ"ל מכבי שירות בריאות: "פקוח נפש הוא הדבר החשוב ביותר והעישון פוגע במעשנים אך גם בבני ביתם, ילדיהם וכל היקרים להם. העישון עולה לכל המעשנים ביוקר הן בפגיעה בבריאות והן בעלות כספית גבוהה כל חודש".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד