י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

צפת בסכנה, למדינה לא איכפת

משרד השיכון מבצע תוכנית הגנה מפני רעידת אדמה בכמה ערים בצפון, צפת לא ביניהם. זאת למרות קביעת מומחים כי ברעידת אדמה קשה העיר עלולה להימחק כמעט לחלוטין

פתאום תחרב? העיר העתיקה בצפת
פתאום תחרב? העיר העתיקה בצפת

במסגרת ההיערכות לרעידות אדמה בישראל, הורה משרד השיכון להתחיל בביצוע תכנית חיזוק לערים בצפון. שלושת הערים שיזכו להיכלל בתכנית הן, קריית שמונה, טבריה ובית שאן. צפת לא נכללת.

צפת נחשבת לעיר בעייתית מאד בכל הקשור לרעידות אדמה. העיר ידעה לאורך ההיסטוריה שורת רעידות אדמה שהמפורסמת והטרגית שבהן היכתה בה בחורף תקצ"ז (1837), כאשר רעש אדמה החריב את העיר וגרם למותם של כאלפיים בני אדם.

בעיריית צפת זעמו מאד לגלות שהעיר לא נכללת בתכנית, שכן הטופוגרפיה הטבעית של העיר מסוכנת ביותר והעיר העתיקה כולה בנויה 'טלאי על גבי טלאי'. עובדה היא, שכל רעידות האדמה שהתרחשו בארץ בשנים האחרונות הורגשו היטב בצפת. יתרה מזאת, סקר מבנים מקיף שנערך לפני כמה חודשים קבע, כי במקרה של רעידת אדמה קשה - 80% מבתי העיר ייחרבו.

ראש עיריית צפת, ישי מיימון, כועס מאד: "החודשים האחרונים מלמדים אותנו שרעידת אדמה קשה היא עניין של זמן ולצערי, בממשלת ישראל עוד לא התעוררו. לא יתכן שהנטל שוב ייפול רק על הרשות המקומית. אנו עושים כמיטב יכולתנו במהלך השנים האחרונות על מנת להיערך לרעידת אדמה אפשרית, אך לצערי, זה לא מספיק ויש הכרח בסיוע ממשלתי".

מיימון שלח מכתב חריף בנושא למשרד השיכון, שלא זכה למענה עד לרגע זה.

קישורים:
בכיר בעיריית ירושלים מתריע: רעידת אדמה תהרוג אלפי תלמידים
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד