י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נסעת באוטובוס בעמידה? שלם חצי מחיר

הצעת החוק שהגיש ח"כ יעקב כהן, עברה בקריאה טרומית במליאת הכנסת. על פי ההצעה, מי שעמד בנסיעה בתחבורה ציבורית בגלל חוסר מקום - יזכה להנחה של 50%

מגיש החוק, ח"כ כהן. צילום: אתר הכנסת
מגיש החוק, ח"כ כהן. צילום: אתר הכנסת

מליאת הכנסת אישרה היום (ד) בקריאה טרומית הצעת חוק לפיה כל מי שיעמוד בעת נסיעה ברכב ציבורי, בהעדר מקום ישיבה, יזכה להנחה של 50 אחוזים ממחיר הנסיעה.

את הצעת החוק יזם חבר הכנסת יעקב כהן (יהדות התורה), והצטרפו אליה חברי כנסת רבים, ביניהם, משה גפני, אברהם רביץ ושמואל הלפרט.

בדברי ההסבר לחוק, מציין כהן: "תלונות רבות נשמעות על תופעת 'דחיסה' של נוסעים באוטובוסים. תופעה זו אינה בטיחותית ופוגעת בנוחיות הנסיעה. חברות התחבורה הציבורית לא מיגרו תופעה זו לעת עתה, ובינתיים נמצאות נשכרות על חשבון הנוסעים. מוצע בחוק להפחית באופן משמעותי את דמי הנסיעה, לעומדים מהעדר מקום ישיבה, דבר אשר יפצה את הנוסע על עגמת הנפש וכן יתמרץ את חברות התחבורה למגר את התופעה למינימום".

יש לציין שההצעה הונחה על שולחן הכנסת כבר לפני כשנה וחצי (כ"ט בחשון התשס"ז – 20.11.06), משום מה היא עלתה לדיון ולהצבעה במליאת הכנסת רק היום.

יוזם החוק, ח"כ יעקב כהן, אמר ל'בחדרי חרדים' כי בעוד שנוסעים נדרשים לחגור חגורות בטיחות גם במושבים האחוריים, הרי שבכל הנוגע לתח"צ ההפקרות חוגגת. "נוסעים בעמידה חשופים לפגיעות והנסיעה אינה בטיחותית. במצב זה מתבקש שחברת התח"צ, שכבר כיסתה את ההוצאות מתשלומיהם של הנוסעים בישיבה, יגבו מחיר מופחת מהנוסעים בעמידה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד