י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

MPJ - 'הנגן היהודי' יחולק לאלפי יהודים מוגבלים ברחבי אירופה

MPJ הוא נגן יהדות מיוחד, הטעון בקריאות מגילה בנוסח אשכנזי, בנוסח ספרדי ובעשרות שעות של מוסיקה יהודית. הנגן, שיוצר בסין, יחולק חינם ליהודים מוגבלים, חולים ואסירים באירופה.

הנגן היהודי. צילום: יח"צ
הנגן היהודי. צילום: יח"צ

'אלף' - ארגון החסד האירופאי, נערך לשמח את היהודים המוגבלים הפזורים ברחבי היבשת האירופית. אם בפעם הקודמת התמקדו באלף רק ביהודיים הכלואים הרי שהפעם, בנוסף לאסירים ייהנו גם יהודים בודדים בבתי חולים, בתי אבות ובסיסי צבא מהאפשרות לקיום כל מצוות היום וכמובן משמחת פורים יהודית אמיתית.

מנכ"ל ארגון 'אלף', הרב לוי קנלסקי, הכריז על מבצע חמ"ש הכולל פעילות מדויקת, מרוכזת ומוכוונת בפורים לאורכה ורחבה של אירופה הגדולה. המבצע כולל ארגון מאות סעודות פורים בליווי תזמורת וזמרים, הפקה והדפסה של אלפי מגילות אסתר שתורגמו לחמש שפות עיקריות, וחלוקת משלוחי מנות הכוללים חבילות מזון ומיני מתיקה, העברת שוברי קניה בחנויות מזון וזיכוי לקניה בקנטינות הכלא.

הרב קנלסקי מגלה כי בימים אלה מחלק הארגון אלפי מכשירי MPJ - 'ג'ואיש מדיה פלייר'. מדובר בנגן ייחודי שיוצר במיוחד עבור אלף, הטעון בקריאות מגילה בנוסח אשכנזי, בנוסח ספרדי ובעשרות שעות של מוסיקה פורימית, יהודית, חסידית וים תיכונית. הנגנים מצוידים בחריצי הרחבה אליהם יישלחו בחגים הבעל"ט כרטיסי זיכרון דיגיטאליים עם שירים חדשים, תוכניות יהדות מוקלטות ומידע יהודי יקר ערך. נגני ה MPJ יוצרו ע"י חברת ספייס הבני ברקית, בסין, בייצור מיוחד, על גביהם נצרב בלייזר לוגו הארגון, גם התכנים נטענו כבר בתהליך הייצור.

אשר ישראלי, מנהל מבצע חמ"ש מסר כי מאחורי המימון למיזם הענק עומדת קרן EJDF ששמה לה למטרה לפתח את היהדות ברחבי אירופה. עלויות מבצע פורים יעמדו ככל הנראה על כמיליון יורו.

ארגון 'אלף' נוסד בשנת תשס"ה (2005), במטרה לסייע ליהודים בקבלת כל צרכיהם, להגן על זכויותיהם הדתיות-לגיטימיות בדרכים פוליטיות ומשפטיות ולתקן את היחס המפלה בו הם נתקלים במוסדות אלו ברחבי אירופה. אלף, הוא ארגון הומניטארי ללא מטרות רווח, עצמאי, א-פוליטי, שאיננו כפוף לגורם כלשהו ותומך ומסייע לכל היהודים ללא הבדל.

הארגון פועל בתאום ובשיתוף פעולה עם ארגונים בינלאומיים הפועלים לרווחת יהודים ועם ארגונים אירופאים נוספים העוסקים בתחומים שונים. כמו כן, פועל הארגון בתאום מלא עם הרבנים והקהילות המקומיות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד