י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ילדי 'עלה' צעדו בתהלוכה - ובראשה טרקטור

תהלוכת ילדי 'על"ה' המסורתית התקיימה השנה בנושא שנת השמיטה בשיתוף "קרן השביעית". כשהחקלאי החל לספר את סיפורו האישי מול הילדים המיוחדים הוא נחנק מדמעות

הטרקטור בתהלוכה
הטרקטור בתהלוכה

המחזה שנגלה לתושבי בני ברק היה מפתיע ומרגש מאד. טרקטור חקלאי נוסע לאיטו ברחובות העיר ומאחוריו תהלוכה ססגונית של ילדים המחופשים לדמויות בנושא "שבת הארץ": חקלאים, רבני שמיטה, שירת העשבים, ועוד. מי שבחן היטב, גילה שמדובר בילדים המיוחדים והנפלאים של "עלה" שאימצו השנה את נושא השמיטה, בשיתוף "קרן השביעית" – הקרן שמסייעת ותומכת בחקלאים שומרי השמיטה.

ארגון על"ה מארגן בכל שנה תהלוכה מסורתית יחד עם הילדים. התהלוכה מתקיימת לפי הנוהל של "אמץ לך ילד". בעל"ה ישנם 90 ילדים וכ-250 אנשי צוות. כל הקודם מאנשי הצוות זוכה לאמץ לו ילד ולהכינו לתהלוכה המרתקת. הילדים מחולקים לפי כיתות ואנשי הצוות בוחרים עבורם נושאים מעניינים, בעזרתם הם יוצרים עם הילדים תחפושות מדהימות ומשעשעות.

השנה בחרו האמרגנים במצוות השמיטה כנושא המרכזי של התהלוכה. הילדים התחפשו לשלל מושגים ואישים מתוך הווי המשמיטה, כמו חקלאים ועובדי אדמה, רבנים המקיימים דיון הלכתי בנושא, ועוד שלל דמויות מרתקות.

התהלוכה אורגנה בקפידה. היא יצאה מבנייני על"ה בבני ברק לכוון אולמי גרנד הול, כאשר בראש התהלוכה נסע טרקטור שהובא במיוחד על ידי הרצל כהן, חקלאי מנווה מונסון השומר שמיטה כהלכתה. את הטרקטור לוותה תזמורת ססגונית עם 8 תופים שניגנה את מנגינות פורים. התהלוכה משכה אחריה תשומת לב רבה ורבים התרגשו למראה הילדים החמודים.

כשהחקלאי כובד לעלות לבמה ולספר את סיפורו מול הילדים המיוחדים הוא נחנק מדמעות. הוא סיפר על ההחלטה האמיצה שלו להשבית את כל השדות, ושזו לו השנה הראשונה כשומר שמיטה. וסיים את דבריו, בתודה ל'קרן השביעית' שעוזרים ותומכים בו בשנת השמיטה.

בהנהלת על"ה מסרו, כי הרעיון לשלב את מצוות השמיטה החל כבר לפני חודש. "רצינו להביע את הערכתנו לחקלאים ולכן בחרנו בנושא הזה כהצדעה לגיבורים האמיתיים, מתוך מטרה לתת להם ול'קרן השביעית' התומכת בהם חשיפה ומודעות רחבה יותר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד