י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

חידה: לאן נעלמו כספים שהועברו למשפחת פולארד?

המרגל הישראלי שנמק בכלא האמריקני כבר 23 שנה, שלח מכתב לראש הממשלה, בו הוא שואל להיכן נעלמו הכספים שמדינת ישראל טוענת שהעבירה למשפחתו. אסתר פולארד: "מעולם לא קיבלתי ולו אגורה שחוקה"

משהו מריח לא טוב. יונתן פולארד
משהו מריח לא טוב. יונתן פולארד

פרשיית שחיתות חדשה? כך לפחות נראה מהנתונים שפרסמה משפחת פולארד. יונתן פולארד, הסוכן הישראלי שנמק כבר 23 בכלא האמריקני, שלח מכתב לראש הממשלה, ובו הוא תבע לדעת להיכן הלכו הכספים שהמדינה, לטענתה, העבירה לו ולמשפחתו.

פולארד כתב לאולמרט: "כפי שאתה יודע היטב ב-23 השנים שבהן אני שוהה בשבי, מעולם לא קיבלתי ולו אגורה ממשלת ישראל, למרות שכסוכן ישראלי מוכר אני זכאי לתמיכה ממשלתית מלאה ולפיצוי כספי, אם אתה והממשלה, לטענתכם, מקצים לרשותנו משאבים ואנחנו לא מקבלים אותם, מי מקבל את הכסף? האם לשכתך מועלת בכספים, והם משמשים באופן לא חוקי לצורך אחר? איננו יודעים בבטחה איזה שחיתות מתרחשת, אולם אנו יודעים כי משהו כאן מריח מאוד לא טוב".

בתשובה למכתב קודם בנושא, אותו שלחה עורכת הדין של פולארד, ענתה המדינה: "במרוצת השנים פעלה ממשלת ישראל ועדיין פועלת למען סיוע ליונתן ומקורביו. המדינה העמידה משאבים לטובת יונתן פולארד ולטובת צרכיה של אשתו הנוכחית אסתר פולארד. איננו רואים מקום לפרט את המידע המבוקש על ידך, מחשש שהדבר ייפגע בטובתו של פולארד ובמאמציה של מדינת ישראל לסייע לו".

רעייתו של האסיר, אסתר פולארד, זועמת וטוענת כי "צחנת השחיתות והרוע מגיעים עד לב השמים". לדבריה, היא מעולם לא קיבלה ולו אגורה שחוקה ממדינת ישראל "אם אכן הייתי מקבלת מן המדינה משאבים האם הייתי חיה מן היד לפה? האם הייתי נאלצת להזדקק לחסדיה של אלמנה שנותנת לי ברוב טובה להתגורר בחדר בביתה?".

בתוך כך, בתגובה ל'פליטת הפה' של השר רפי איתן, לפיה 'ייתכן שפןלארד ישוחרר בקרוב', אמרה אסתר פולארד: "האיש הזה עושה כל מאמץ שלא ישחררו את יונתן. איתן רוצה לקבור את כל המחדלים שלו, והוא לא מעוניין שיונתן ישוחרר כלל. רפי איתן הוא פשוט רוצח".

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, החל בימים אלו בבדיקת עומק על יחסה של המדינה לפולארד במרוצת השנים, המבקר ינסה לפתור את שאלת המליון: מדוע, מאז שנעצר פולארד ועד היום, לא הגישה ממשלת ישראל בקשה רשמית לשחרורו?
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד