י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

זעקת המקווה הנטוש בנתניה

בית הכנסת זלאטשוב בנתניה שופץ, ובראש חודש ניסן תיערך בו חנוכת הבית בהשתתפות האדמו"ר שיגיע מארה"ב. למקוה במקום הושג מימון חלקי לשיפוץ, והנהלת בית הכנסת מבקשת את עזרת הציבור בתרומות לשיפוץ המקום

בית הכנסת זלאטשוב. צילום: פוטו אונקלוס. (יוסי שחר)
בית הכנסת זלאטשוב. צילום: פוטו אונקלוס. (יוסי שחר)

אין כותרת אחרת שיכולה להנציח את המקרה שקורה דווקא בעיר נתניה. מקווה שהיה בעבר מהיחידים בעיר והוקם עוד בזמן קום המדינה, עומד שומם מחמת חסרון כיס. המקוה נבנה בזמנו נבנה ביוזמת מי כשונה בעיר 'רב הטלוויזיות', האדמו"ר מזלאטשוב.

האדמו"ר היגר לפני כמה שנים בשנות זיקנותו למונסי שבניו-יורק בעקבות קריאתו של האדמו"ר מסאטמר. הוא הספיק לחולל מהפכה בנתניה עוד לפני 20-30 שנה. אם בדאגה להוציא את מכשירי הטלוויזיה מהבתים החרדיים, ואם מבחינת שעורי תורה בשיתוף האדמו"ר מצאנז ועוד גדולי תורה שהיו גרים באותה עת בנתניה.

בשנים האחרונות המקווה היה שומם מאדם בעקבות התישנות המקום שלא איפשרה להכנס פנימה, וכנ"ל בית הכנסת של זלאטשוב.

גבאי בית הכנסת לקח את הדברים לליבו, והחל בארגון תרומות לשיפוץ המקום. הוא השיג מימון מלא לשיפוץ בית הכנסת, אך לשיפוץ המקווה לא נותרה אגורה.

תורם מחו"ל ששמע על העניין החליט לנדב מחצית מהסכום לשיפוץ המקוה. ונקבע שבר"ח ניסן תתקיים חנוכת הבית בהשתתפות האדמו"ר שיגיע במיוחד מארה"ב.

דא עקא, שהמקוה אמנם שופץ בחלקו, אך לא נותר כסף לרכישת גופי חימום להסקת המקווה. מדובר בסכום של כמה עשרות אלפי שקלים, והנהלת המקום מבקשת לפנות לציבור בבקשת עזרה דחופה.

יש לציין שנתניה היא העיר שמוצבת במקום ראשון בארץ במקוואות בהרי הפריפריה החרדית כאשר פועלים בה כ-20 מקוואות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד